Gå til innhold

Vannkopper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på snart 4 år har fått vannkopper.. Hun hadde bare noen prikker i går, men nå er hun helt selle av kopper..

Er litt redd for at lillegutt på 10 uker skal få det. Hvis jeg ikke lar jenta mi kose med lillegutt, tror dere at han kan få det da??

Noen som veit hvor lenge man er syk når man har vannkopper..?

Det som er værst er at jeg ikke selv har hatt det!!

Fint om noen har noen råd om vannkopper elr hvordan jeg kan pleie henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en mulighet for at gutten din er smittet allerede da ja! :) Man er vel mest smittsom i dagene før utbruddet om jeg ikke husker feil! :) Men om han får det nå så er det nok ikke farlig! :) Ofte så er det dess tidligere de får det, dess mindre syke blir de og! :)

Men det kan jo hende at han ikke er smittet om du ammer da! :) Er ikke sikker på hvordan det fungerer egentlig! :)

Har dere badekar? For hvis hun klør mye så anbefales det gjerne å fylle opp badekaret og ha i potetmel! Det lindrer visst! :) Ellers så anbefaler jeg ihvertfall hvitvask! :)

Skrevet

Inkubasjonstiden på vannkopper er vel +/- 12 dager, så da får du vente i spenning å se om det er flere som får det... Jeg kjøpte en sprayflaske på apoteket som får de verkete koppene til raskere å tørke ut. Den heter A-Derma "cytelium".

Skrevet

Stor bror her i huset fikk vannkopper i våres. 2 uker etter han fikk snuppa på 3mnd det også. Det gikk veldig bra.Amming hjelper dessverre ikke for å forhindre vannkoper gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...