Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På alle disse barnematpakkene står det at rester må kastes dersom barnet har spist direkte av glasset. Noen som vet hvorfor og hvor lenge dette er viktig? Jeg mener, jeg tar jo ofte vare på mat som jeg har spist på selv. Er det fordi barna er sarte, eller er det fordi maten er most?

Er bare lei av å kaste så mye mat. Ofte jeg tror hun kommer til å spise alt og så spiser hun bare bittelitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er fordi du tar skjeen nedi glasset, så slikker barnet på skjeen og i munnen er det bakterier som kommer oppi glasset.

Kanskje det er flere grunner også.

Skrevet

Tenker også det samme som hun over.

Nå bruker ikke jeg noe glassmat lengere, men gjorde det jo før.. Gjaldt det middag så kastet jeg rester. For da varmet jeg jo som regel hele glasset. Men gjaldt det dessertglassene så hendte det at jeg satt det tilbake i kjøleskapet om jeg feilberegnet veldig. Men sjeldent jeg ga rett fra glasset. Pleide å helle over i en kopp eller noe. Greit da, for da kan man bare ta litt og litt etter hvor mye barnet ønsker.. =)

Skrevet

Ha f.eks halvparten av glasset over i en liten gryte (eller skål hvis du bruker micro) som du varmer opp. Så får du heller varme opp mer ved behov. Bedre enn å stadig kaste mat eller risikere at barnet blir dårlig av mat som har blitt varmet opp og spist av tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...