beggeto Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Noen små som har blitt lei av grøt? Hvor gamle? Ble det brød til alle måltider untatt middag da? Eller andre alternativer?
mai mammaen til to Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 her spiser snuppa på 2.5 år grøt enda..hehe.. havregrøt med banan og aprikos..hihi...mamma baby grøt i dag ? sier hun..hihi.. eller nå har det gått i semulegrynsgrøt en stund da...hehe
camosilla Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Min er 9mnd og ikke særlig glad i grøt. Prøver å få i han litt allikevell da. Vil mye heller ha brødskive. Skal på helsestasjon i morra da skal jeg spørre hvor viktig denne grøten er...
Tante Gustava Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 I følge min mor så ville jeg ikke ha grøt, og gikk rett på brødskive med leverpostei når jeg var 7 mnd. Er jo en del jern der også, og det har da absolutt blitt et sunt menneske av meg selv uten grøt
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Guttungen begynte å bli lei av "ferdiggrøten" til Nestlè rundt 1 1/2 års alderen. Da begynte vi å lage hjemmelaget havregrøt, og det spiser han enda (1 måltid til dagen), og han blir 3 år i Nov. Men også de store ungene (10, 16, og 19 år) spiser fortsatt havregrøten ;o)
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Her spiser sønnen på 2,5 år grøt ennå og ELSKER det :-) Alt fra vanlig hjemmelaget havregrøt til "babygrøtene" fra Nestle for 15 mnd.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 i har ofte vanlig havregrøt til frokost alle mann, så er i huset slutter vi ikke med grøt. Men pass på at dere ikke legger opp for ensformig kost. Og at det dere gir av "mel-mat" er av det sunne slaget, semulegryn er jo "loff". Hvis barnet er 9 mnd eller eldre kan du gi musli med yoghurt(godag er fin) til et måltid, grønnsaker eller skive til lunsj, middag og hjemmelagd havregrøt (på mm/mme) til kvelds.
beggeto Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2008 Hun er 10mnd. Kan jeg gi musli selv om hun ikke har tenner? Kan ikke sette fast de korna i halsen eller noe?
Ranveig R Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Eldstemann slutta med babygrauten sin då han var ca ca 2 år (Holle fullkornsgraut blanda med vatn), men eg kokar stadig vekk havregraut til han framleis (3 år no). Lillesøster har aldri ete graut (er no snart 11,5 mnd), så ho gjekk direkte på brød/middag. Vi prøver å variere kosten så det ikkje blir så kjedeleg for snuppa. Brød kan varierast med andre grove kornprodukt (f.eks. fullkornspasta eller kavring - og etter kvart grove lappar/vaflar og muffins). Tuppa får ofte middagsrestar etter dagen før til lunsj, og så får ho frukt og grønsaker (avokado, agurk, tomat) eller yoghurt som eige måltid innimellom. Det MÅ ikkje vere 3xbrød og 1xmiddag for dagen, så lenge babyen får i seg litt av det eine og litt av det andre er alt vel )
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Musli går helt fint. Bare gjør det i stand 5-10 min før det skal brukes, slik at det bløter seg opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå