Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Del Skrevet 12. oktober 2008 hadde brystreduksjon for 3 år siden og skal nå ha mitt første barn, ks om to uker. noen som har erfaringer å dele? hvor lang tid gikk det før barnet fikk pupp?er redd det kan gå mange timer fra fødselen til jeg får være sammen med babyen.. blir kjempetakknemlig for alle svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138888706-erfaring-med-amming-etter-brystreduksjon-og-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 14. oktober 2008 #2 Del Skrevet 14. oktober 2008 ved brystreduksjon er de fleste av melkegangene er kuttet og selv om nye er dannet så blir det ikke det samme. Dette gjelder jo kun ved brystreduksjon og ikke ved silikon ol. Det var hvertfall beskjeden jeg fikk på føden, selv om det står på klinikken sine hjemmesider at det skal være mulig å amme. Forrige gang hadde jeg "bare" silikon og da kom det melk ut i det minste, fikk ikke ordentlig til ammingen da heller fordi det var hastesnitt og intensivopphold på over en uke med guttungen og da kom det ikke nok melk. Det er nok viktig at du får barnet fort til brystet for å stimulere, men ikke bli kjempeskuffa om det ikke går nettopp pga. at melkegangene våre ikke er helt optimale Lykke til med både ks og ammingen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138888706-erfaring-med-amming-etter-brystreduksjon-og-ks/#findComment-138900003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde en brystreduksjon ca 3 år før jeg fikk barn nr. 2. Det ble ikke gitt noen garantier for at jeg skulle kunne amme etterpå, men kirurgen mente det var store sjanser pga. hvordan han utførte operasjonen. Barn nr 2 ble tatt med ks, og siden jeg sovna før jeg var ferdig sydd og sov en time etterpå så gikk det ca 1,5 timer fra han kom ut og til jeg hadde han hos meg. Da ble han lagt til puppen med en gang, og jordmor var med å hjalp til. Han var ikke sånn kjempe interresert der og da, men gjorde nå et lite forsøk ihvertfall. Mitt første barn viste heller ikke noen stor interresse for pupp sånn helt med en gang. De er jo mette og fornøyde når de kommer ut så sulten melder seg ikke helt med en gang. Først da det gikk mot kvelden på ks dagen våkna lillemann såpass til at han fikk til å ta puppen, og da var også melka begynt å komme. Det eneste problemet var at den ene brystvorta var blitt litt vridd oppover sånn at det var problematisk å få tak på den for en liten tass. Men for å sjekke at det virkelig var melk,så pumpa jeg en del på sykehuset, og det kom i strie strømmer... men siden lillemann pent nekta det ene brystet, og etterhvert nekta det andre ( de hadde nemlig gitt han flaske på vaktrommet.... ) så sleit jeg litt. Heldigvis kom det en jordmor som gav meg sånn ammeskjold, da ble det lettere for lillemann å ta puppen, og han fikk i seg mye mer. Dessverre hadde han allerede da oppdaget hvor mye lettere var med flaske så interressen for meg var ikke veldig til stede. Men melk var det!!! så mitt råd til deg er å vente så lenge med flaske som mulig... om du får pumpa ut melk så vet du jo at den er der, og prøv med skjold før du gir med flaske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138888706-erfaring-med-amming-etter-brystreduksjon-og-ks/#findComment-138900147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Del Skrevet 14. oktober 2008 kirurgen mente det var store sjanser for at at ville fungere optimalt, og det lekker melk allerede. men har hørt en del skrekkhistorier om ks og amming, og all den dag jeg er brystoperert i tillegg er jeg litt engstelig at det skal bli kluss i begynnelsen. fint å høre at andre sine opplevelser, er betryggende å vite at andre har fått det til iallefall:) HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138888706-erfaring-med-amming-etter-brystreduksjon-og-ks/#findComment-138901111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilimed nr5 i magen Skrevet 15. oktober 2008 #5 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nå venter jeg mitt 2 barn etter min bryst reduksjon, da jeg hadde samtale med legen, så sa han at de under en brystreduksjon IKKE kutter eller fjerner melkegangene, eller melke kjærtlene, men fett!! Noen kan i midlertidig være uheldig, og kan ikke amme etterpå, men det hadde som regel ikke noe å si, jeg har fra før av ammet 3 barn før reduksjonen, og hadde ikke problemer (nye problemer) når jeg skulle amme nr 4, og regner med at det går greit denne gangen og! Jeg begynte ammingen så snart jeg fikk barna inn til meg etter ks!! (alle er ks) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138888706-erfaring-med-amming-etter-brystreduksjon-og-ks/#findComment-138907907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå