Gå til innhold

Behandling sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er soppinfeksjon eg har fått.

Er det noke å kjøpe på apotek eller er all behandling på resept?

Fastlege som knapt skjønnar norsk so veit eg ikkje kan forklare for han kva problemet er.

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Tror du må ha resept, ja. Middelet heter Mycostatin såvidt jeg husker, men det bør taes prøver av melken og evt barnet. Både du og barnet må behandles. Jeg hadde det forrige gang og fikk veldig god hjelp på sykehuset, var innom når gutten var 2-3mnd og fikk oppfølghing på Føden, faktisk. Der tok de prøver og alt. Hvis ikke kan du jo kontakte helsestasjonen? Vi penslet også med krystallfiolett som du får på apoteket, men det er forferdelig grisete( som blekk) og setter flekker overalt... Soppinfeksjon er kjempevondt, så fort deg å få hjelp!

Skrevet

Jeg behandles for sopp nå, og måtte få resept på Mycostatin. Dette kan enten fastlegen ordne, eller som jeg fikk, resept på ammepoliklinikken. Da fikk jeg salve som jeg skal smøre på brystvortene etter amming, og mixture til lillegutt. Tok ingen prøver, for på ammepoliklinikken sa de at sopp ikke vises på prøver. Var kun symptomene som jeg hadde som tilsa at jeg mest sannsynlig hadde sopp. Ofte vil man kunne se trøske/ sopp i munnen på barnet (hvitt belegg på tunge eller i gommene), men dette var ikke tilfellet hos meg. Men kuren hjelper, så tyder på sopp likevel :)

Lykke til! Få hjelp, for det blir bare verre og verre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...