Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Fikk en stor baby(nesten fem kilo) for ca fem måneder siden... På seksukerskontrollen sa legen at jeg hadde fremfall av skjedevegg, men at dette var det ikke noe gjøre med.. Nå kjennes det ut som om noe kommer ut igjennom åpningen, en stor klump på fremre skjedevegg. Det er ekkelt å gå, og svir litt.. Er det livmoren som faller ned?? Kan noe gjøres? Jeg er over tredve og vil ikke ha flere barn, har to nå! Synes dette er fryktelig ekkelt og ubehagelig!!! Håper på mange svar!!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis livmoren er nedsunken, kan man gjøre et inngrep hvor man setter inn en ring som holder den oppe.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Du kan få gjennomført en oppstramming av skjedeveggen på en gynekologisk avdeling,dette foretas ved de fleste sykehus med gynekologiske avdelinger. Hvis det er bakre veggen som er svak kan man få en utposning av tarmen inn i skjeden,da foretas en bakre plastikk. Hvis det er fremrevegg som er svak buler urinblæren inn i skjeden,da blir det fremre plastikk. Hvis livmoren faller ned i skjeden,som kalles livmorfremfall,strammes det opp og noen ganger fjernes livmoren. Er ikke helt sikker på hvordan de vurderer her. Men hvis du er ferdig med fødsler er dette absolutt en mulighet for deg. Be om en henvisning til spesialist på sykehus,og få en vurdering der,evt be om en "second opinion" hvis udu allerede var vurdert av spesialist. Nå kan det jo hende kroppen din vil ordne opp i dette på egen hånd med tiden... Men ikke stol på hva legene sier,de har ikke alltid peiling;) Du får lese om dette før du skal til legen,så du har noen gode argumenter å komme med når du er der neste gang. Jeg har erfart at jeg oftere får viljen min på ting da,når jeg vet hva jeg vil på forhånd;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå