Gå til innhold

Gjennomsnitt KG!!

Gull i magen <3Har født<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en tabell om gjennomsnitt av hva man ca går opp i vekt!

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På meg stemmer den ikke....

Jeg har gått ned jevnt hele tiden... er 28 fullgåtte uker i dag og er gått ned 8,5-9kg.

Skrevet

Er jo ikke så vanlig å gå ned i vekt da...

Dette er jo et gjennomsnitt, MÅÅÅ ikke stemme på alle..

Stemmer ganske greit på meg i grunn, er 29 uker, opp 10 kg..

Håper å berge med max 14 kg da,å ut fra dette ser d ut som d er håp!!!!

Skrevet

Oi, visste at jeg lå under gjennomsnittet.. Men ante ikke at det var vanlig med 9-10kg i uke 27..! Er i uke 27, og fortsatt -3kg jeg, har veid det samme siden uke 6!

Skrevet

Uff,er i uke 28 og har lagt på meg 11kg...hmm

Skrevet

Er i uke 22 og har gådd opp 13 kilo æj...

Skrevet

Jeg er i uke 27 og har gått opp 4, 5 kg. Veldig fornøyd med det.

Skrevet

Denne tabellen er jo veldig sjematisk... Tar jo ikke høyde for eventuell under- eller overvekt før svangerskapet, men er mest sannsynlig ikke for de som spyr i ett sett, eller for de som har noen kg ekstra i utg.punktet.

Jeg er veldig (!) normalvektig i utg.punktet, ligger på 50-percentilen av det anbefalte mtp vekt, høyde og alder normalt sett, og denne tabellen stemmer godt med det jeg har lagt på meg til nå. Men kan tenke meg at det ofte ikke stemmer dersom utgangspunktet avviker littepitt...

Er det nå egentlig noe å bry seg så veldig mye om, med mindre man er veldig i ytterkantene av skalaen..?

Skrevet

Uke 28 i mårra, gått opp 7 Kilo!! Føler meg svææær :(

Skrevet

uke 29 og har gått opp 13 kg :P Har spist helt normalt, så jeg skjønner ikke:S Men jeg var altfor tynn da jeg ble gravid og det har lagt seg jevnt over, så jeg er kjempefornøyd:)

Skrevet
:) har gått opp 6 kg er nå i uke 29. Legen min sa at nå måtte jeg passe på vekta.... så jeg ikke blei feit... hørt på makan til dust.....
Skrevet

Jøsses for en dust ja!!

GLAD ikke e går til hain. Jeg har lagt på meg 17,5 kilo og er bare 27 uker på vei:-/

Skrevet

Uke 26 og 16,5 kilo... Auda!

Men, nyter graviditeten. Sykmeldt og litt lite aktivitet, og noe før mye snop;-)

Skrevet

Jeg er snart 30 uker på vei og har gått opp 7 kg. Hadde noen ekstra kg fra før så er glad jeg ikke har gått opp mer. Heldigvis har alt plassert seg på magen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...