Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg går nå første året på høyere utdanning. Hvis jeg har termin i juni, får jeg støtte fra lånekassen i ferien også da? Hva skjer hvis man feks ikke får et fag bestått? Vet at stipendet blir omgjort til lån da, men får man likevel fødselsstipend i 42 uker? Hilsen meg!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Så lenge en er under utdanning, så har en rett på fødselsstipend. Så burde ikke ha noe å si viss en ikke består, men er ikke 100% sikker. En får støtte i sommerferien ja, men tror det blir utbetalt til høsten. Det blir etterbetalt liksom.. Men en får kun de 42 ukene, så da får du kun penger til mars måned ca. Håper det var litt oppklarende =)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Skjønte ikke det svaret over. Får penger til mars? Nei, man får fødselsstipend sammenhengende i 39 uker etter fødsel (og 3 uker før), og det spiller ingen rolle om disse ukene faller i sommerferien. Du får betalt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå