Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi får gutt, skal han høyst sannsynlig hete Milan til mellomnavn (fra farens hjemland. uttaes med trykk på i'en). Har noen forslag til et navn som passer foran Milan? Jeg liker David godt, men mannen min er ikke helt overbevist. Han liker Thomas, men det synes jeg er kjedelig. Vil gjerne ha et navn som ikke er helt på toppen av poppislistene, men heller ikke noe supersært. Hvis vi får jente, blir navnet antagelig Julia Malathi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malathi var et vakkert navn forresten:) Spennende med så mange navn å velge i. David er jo for meg like vanlig/kjedelig som Thomas.

He, he...mannen min sier Narve Milan:) Hva med Iver? Ingve? August? Har igrunnen ingen gode ideer, men det passer til Julia.

Skrevet

Hvis gutten skal ha et navn fra farens hjemland, hadde det vel passet fint med et norsk/nordisk/norrønt navn også?

David og Thomas er jo bibelske.

Hva med

Are Milan

Ask Milan

Birk Milan

Brage Milan

Halvor Milan

Magne Milan

Ole Milan

Sondre Milan

Snorre Milan

Tore Milan

Vegard Milan

Åsmund Milan

Skrevet

Takk for svar:-) Mange fine navneforslag. Problemet er at nesten ingen av disse navnene lar seg uttale på farens morsmål. Vi vil gjerne ha navn som kan funke på begge språk (det er en grunn til at vi har valgt Milan, og ikke noe annet navn fra farens hjemland, siden det er enkelt og greit på norsk). Særlig Åsmund blir nok ikke mulig, selv om det egentlig er et fint navn.

Halvor Milan synes jeg klang ganske fint, så det har jeg notert meg.

Skrevet

Narve var et morsomt forslag, men desverre ikke helt min smak. August liker jeg. Mannen min er litt lunken (vi har diskutert navnet før), og synes au-lyden er litt vanskelig å uttale riktig (og da kommer garantert svigermor til å slite). Men det er ikke helt usannsynlig at vi kan bruke det, men førstepri er navn som funker på begge språk.

Skrevet

Artig med så mange navn og velge i:)

David Milan klinger bare råflott og var en skikkelig pen kombinasjon.

Hva med:

Joakim Milan

Oliver Milan

Jeppe Milan

Oskar Milan

Jonah Milan

Peder Milan

Axel Milan

Christopher Milan

Lukas Milan

Theo(dor) Milan

Edvin Milan

Daniel Milan

Benjamin Milan

Stian Milan

Joseph Milan

Skrevet

Andreas Milan

Aleksander Milan

Christoffer Milan

Christian Milan

Daniel Milan

Fredrik Milan

Henrik Milan

Joakim Milan

Leander Milan

Nikolai Milan

Sebastian Milan

Viktor Milan

Gjest MariRari
Skrevet

Hvorfor kan han ikke hete Milan først da? Eller dere kan ha et helnorsk navn først og bruke andre-navnet? Bare et forslag. Fint navn forresten.

Skrevet

Takk for mange fine forslag. Her var det en del kombinasjoner jeg ikke har tenkt på før. Likte særlig Axel Milan:-)

Skrevet

Takk for forslag. Christoffer Milan var egentlig ganske fint:-)

Aleksander er et navn mannen min liker veldig godt. Da synes jeg i så fall Milan Aleksander klinger best. Men vi vil helst ha det norskeste navnet først, ettersom etternavnet ikke er norsk (i mange tilfeller kuttes jo mellomnavn ut, og da vil han plutselig ha et 100% unorsk navn)

Skrevet

Ville kuttet ut Milan om barnet mitt allerede ville få et unorsk etternavn, jeg da.

Christoffer Hazel er for eksempel tøft ;-)

Skrevet

Julian Milan!

Det kan vel uttales på språket til pappa'n også (siden dere har valgt Julia til jente, mener jeg). Synes Milan var kjempefint - og Julian synes jeg personlig er et kjempeflott og sterkt guttenavn som er uvanlig uten at det blir sært... :)

Hva synes du?

Skrevet

Nå er vel Hazel strengt tatt kun brukt som jentenavn i Norge, og er mer uvanlig enn Milan. Så da tror jeg at vi går for Milan :-)

Skrevet

Takk for forslag. Ettersom Julia er mannen min sitt favorittjentenavn nummer 1, og for lengst har gitt beskjed om at en evt jente skal hete det, så tror jeg ikke vi kommer til å bruke Julian. Om vi får gutt nå, vil nok Julia-navnet ligge å vente til neste gang:-) Men det var godt tenkt. Julian ville blitt uttalt med engelsk j på farens morsmål, og det ville fungert helt fint det.

Skrevet

Leon Milan

Theo Milan

Abel Milan

Noah Milan

Leo Milan

Emrik Milan

Tage Milan

Elias Milan

Peter Milan

Didrik Milan

Jonatan Milan

Jeg tror faktisk jeg ville bare brukt farens etternavn og ikke Milan, evt Milan og ditt etternavn. Synes for eksempel Daniel Milan Xshale blir ganske unorskt, om dere skal bo i Norge. Men for all del, deres valg :-)

Skrevet

Peter Milan skulle jeg definitivt brukt om vi bodde i et engelskspråklig land. Det klinger knallfint på engelsk! Ikke helt sikker på norsk, men skal notere det.

Emrik er et navn jeg liker også. Theo var vi litt inne på, men så kalte broren min sin nye valp for det, og så er det bare hundenavn i mine ører:-)

Takk for gode forslag. Jeg forstår de tankene du gjør deg til slutt. Vi har tenkt igjennom dette så utallig mange ganger, og syntes ikke det var lett å komme frem til hva slags type kombinasjon vi skulle ha. Vi har valgt å begge ta mitt opprinnelige etternavn som mellomnavn, og ha hans etternavn som felles etternavn. Selv om navnene har helt ulik bakgrunn, klinger de faktisk veldig fint sammen. Dermed blir det uaktuelt å ikke gi begge deler til barna våre. Og ettersom det kun finnes 2-3 navn som er felles for hans og mitt hjemland, og vi ikke liker noen av de, blir det nok to fornavn også. Forutsatt at vi finner noe som passer sammen, selvfølgelig:-)

Skrevet

Åja, men da forstår jeg langt bedre ;) Når dere to har ditt og hans etternavn, er det jo også en selvfølge at den lille prinsen deres får de navnene.. Peter Milan er helt nyyydelig på engelsk ja, synes Peter er vakkert på norsk og.

Flott navn får han nok uansett! :-)

Skrevet

Milan var stilig! :-) Du har jo allerede fått mange fine forslag her. Jeg synes at David Milan var veldig fint, samme med Axel Milan. Men jeg får prøve meg med noen andre forslag, sånn litt i blinde.. ;-)

Jakob Milan

Endre Milan

Eivind Milan

Mikael Milan

Leon Milan

Lukas Milan

Samuel Milan

Viktor Milan

Martin Milan

Marius Milan

Skrevet

Liam Milan

Nichlas Milan

Tobias Milan

Julian Milan

Philip Milan

Teodor Milan

Tobias Milan

Robin Milan

Eirik Milan

Leander Milan

Maddox Milan

Nathaniel Milan

Skrevet

Jeg liker godt Lukas og Samuel. Men Samuel Milan var kanskje litt tungt?

Uansett, takk for gode forslag:-)

Skrevet

Takk for forslag:-)

Som jeg skrev tidligere blir Julian uaktuelt, ettersom en evt jente nå eller i fremtiden antageligvis skal hete Julia.

Philip Milan likte jeg egentlig. Og kanskje Eirik Milan. Nå er Eirik litt vanskelig på farens morsmål da...

Robin brukes faktisk i farens andre hjemland, så litt morsomt at du foreslår det. men det blir nok ingen Robin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...