Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Da jeg fikk sønnen min i 2004, var jeg innstillt på å bruke tøybleier. Men- jr hadde det travelt og kom 8 uker før tida, og det fantes ikke den tøybleie på markedet som var liten nok før han var 4-5 mnd gammel! Jeg har i etterkant forsøkt å ta det opp med et par produsenter( husker ikke hva de het sånn i farta), men fikk ikke noe positivt svar derfra. Fikk da en følelse av at vi med premature barn ikke var tatt med når det gjeldt å tenke miljøvennlig. Mulig jeg har vært litt uheldig, så jeg skal ikke være så altfor standhaftig i min sak. Men jeg ble ikke akkurat fristet til å bruke tøybleier etter den opplevelsen. Får se om tanken forandres til nestemann kommer.Blir etter all sannsynlighet prematur denne gangen også...
Yo&La+spire Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Trist at det ble slik da....Selvfolgelig kan alle barn bruke toybleier! Brettebleier med ullbukse passer jo alle, finnes til og med brettebleier spesielt for premature:) kansje det kan vere en losning? Evt. kan du sy noen bleier selv, eller faa noen til aa sy for deg....vet om mange som syr selv inne paa tettinntil.no, kansje noen der kan hjelpe?
Solskinnsjenta Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Hvis babyen veier mindre enn 1,8 kg så er det vel stort sett brettebleier og prefolds som passer til premature. Veier babyen over 1,8 kg så har ihvertfall fuzzi bunz lommebleier i str xs som går fra 4-12 lbs, noe som tilsvarer 1,8 -5,4 kg. Jeg hadde litt det samme som deg. Tvillingene mine var ikke premature, men den minste veide bare 2,1 kg da hun ble født (nå, ved 15 mndr veier hun 'bare' 8,3 kg, så hun er fortsatt liten). Jeg visste ikke så mye om tøybleier, og ble anbefalt å vente til de rundet 4 kg, da blir utvalget mye større. Derfor begynte de ikke med tb før de var 4 mndr omtrent. Nå venter jeg ny baby i mars, og nå skal jeg bruke tb fra start, uansett hvor liten denne babyen er.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for svar! Dette skulle jeg visst da.. Rart ikke produsentene jeg var i kontakt med kunne gi meg skikkelig svar.. Rart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå