Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Hjelp! Får jeg argumenter for og i mot begge? Odenwälder blir vel for varm sommer, men kunne da urban brukes som bare dyne?
Maya_1 Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Kjøpte oss en Odenwälder (Holly) selv, så vidt jeg har forstått er den og Voksi Urban nokså like, slik at det kun blir en smakssak. Har ikke hørt om at den andre kan brukes som bare dyne, men jeg skal ikke påstå noe
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Tror det er lettere å snurpe sammen Odenwalder posen enn urban.
LegallyBlond Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Har jeg skjønt det riktig så kan man ta helt av overdelen på voksi urban, så da kan den jo streng tatt brukes separat. det skal følge med to overdeler, en kort og en lang slik at posen kan ha to ulike lengder. Skal man bruke posen både i bag og seinere i sportsvogn ser jeg for meg at det kan være veldig praktisk =)
LegallyBlond Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Og om posen kan deles i to kan du også bruke underdelen til sitteunderlag i vogna om sommeren når det er for varmt med overdelen på. Vi har en pose vi kan dele i to ved å ta av "lokket" /overdelen og har brukt den mye som sitteunderlag. Da varmer det passe + at vogna blir litt mykere.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Du kan jo vurdere en Odenwalder Lammy der du kan ta av lammeskinnet i bunnen med en glidelås og bruke i vognen om sommeren med en liten dyne. Det er for varmt med hel pose uansett i Norge om sommeren. VI bruker skinnet hele året og fester bare posen på til høsten. Lammy XL har skinn festet med borrelås i bunnen av posen så da kan du bruke posen både med og uten skinn eller skinnet separat. Har ikke erfaring med Holly posen. Den er billigere enn Lammy men har ikke skinn. Er litt lengre også men mener en Lammy holder til de fleste barn ut vognperioden. Den er i allefall minst like lang som en voksi vil jeg tro. (men er ikke helt sikker) Lammy er litt dyrere enn Holly, 700-800 og ligger på rundt 2500 men det samme gjør Voksi også om den ikke er enda dyrere. Jeg skulle ha voksi men ombestemte meg siden Odenwalder var veldig lettere og mindre klumpete. Pluss dette med skinnet i bunnen da
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Masse gode svar... men vet enda ikke!! vanskelig!
Maya_1 Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Ka det kan stemme! at Voksi kommer med to ulike lengder på "toppstykket". For min del hørtes det veldig unødvendig ut, da det bare var å stuffe opp posen litt i bunnen slik at den ble mindre. Men det kan sikkert være praktisk for noen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 den lengste delen til voksi urban er såpass mye lengre at å stuffe posen opp tar stor plass. Min datter på 6 år passer voksi urban med den største overdelen på. Den er helt suveren...og eg som aldri har likt voksi... Burde sjekkes ut. men smak og behag!!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 voksi urban koster 1900,- der jeg kjøpte den. Den er suveren! Overdelen er utskiftbar, og av dun, underdelen i ull. Den korteste delen er slik at den passer i de fleste bager, tror jeg. Veldig god plass i simobag i allefall. Største delen er slik at min datter som bruker str 122-128 godt kunne brukt den som sovepose i lengden!!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 ps. den er ikke så tung som vanlig voksi...!!
Attekattenoa Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Voksi Urban er veldig lang (med den lengste delen) og kan brukes mye lenger enn Odenwalder Lammy. Har selv hatt Lammy men måtte tidlig kjøpe ny pose ettersom den ble for kort. Og liker godt at Voksi Urban har ull i liggedelen og dun i resten av posen
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg syns at voksi var enten litt kort eller veeeldig (les altfor..) lang med det ekstra stykket på. hvor lenge trenger man egentlig en pose? jo til barna er ca 3, max 4 år og da holder odenwalder i massevis. Den er mye lettere selv om urban er myyye bedre enn forgjenger´n. Nei gå for en Odenwalder, hadde kjøpt lammi hvis du ikke har lammeskinn fra før av. ellers hadde jeg gått for holly.
turbotassen Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 Helt enig, barna trenger jo ikke pose lenger enn til max 3 år. De sitter jo ikke rolig i vogna i pose når de er så store. Da går de jo mest selv og må ha gode klær på seg. Trenger egentlig ikke pose lenger enn til 2 års alderen og da holder det lenge med en på 115 cm som holly og lammy er. Noen barn sover jo i vogna til 3 års alder men den lengden holder uansett. Vognene er jo jammen ikke så lange engang..... Men jeg er tilhenger av voksi jeg altså og den nye typen ser jo veldig god ut.
Mimi82 Skrevet 16. oktober 2008 #16 Skrevet 16. oktober 2008 En ting som jeg fikk beskjed om når jeg var på Barnas Hus i går er at i Voksi Urban så står det på vaskeanvisningen at posen bør renses. Når det gjelder Odenwälder så kan den vaskes i maskin på 60 grader.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #17 Skrevet 16. oktober 2008 Personlig har jeg tenkt å bruke posen som sovepose også, ikke bare i vognen, så for min del kjekt at den varer en stund. Men om voksiposen må renses så er det tviltsom jeg går for noe sånt..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #18 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis man er friluftsmenneske og sover mye ute kan man bruke Odenwälder eller Voksi, men å sove INNE i en slik pose er vel nesten barnemishandling.... LITT varmt kanskje?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #19 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis du tenker på meg over, som skal bruke den som sovepose, så er det altså i telt det er snakk om ja..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #20 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg var også ut etter å kjøpe vognpose, og valget sto mellom voksi urban og odenwalder. Jeg kjøpte odenwalder pga at jeg prøvde voksi'en i vogna og synes den ble fryyyktelig lang, altfor stor for sportsdelen på vogna mi. Den korte delen av voksi urban passer sikkert godt i bagen, men jeg tror du må ha ei ganske stor vogn for at den lange delen ikke blir for lang. Pga at det er ull i voksi urban er blir den også litt stivere slik at det ikke er så lett å "stappe opp" posen å gjøre den mindre. Men det er helt sikkert en veldig god og varm pose!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå