Håper_78 Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Da sitter jeg her med en negativ test i hånden, etter at også fryseforsøket vårt endte dårlig. Vi har nå vært gjennom et ordinært forsøk + frys. Et spørsmål til dere kloke jenter. Er det noen av dere som har bedt om ytterligere utredning etter å ha opplevd dette? Eller er det bare å ruste seg mot neste forsøk? Er det noen som vet hvor lenge det er til man kan starte opp igjen etter frys?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Dette var trist, Håper_78. Når det gjelder ytterliger utredning kommer det nok ann på den utredningen som ble gjort i forhold til da dere startet med IVF. De sier jo som så at ved barnløshet så skylder 1/3 kvinnen, 1/3 mannen og 1/3 er uforklarlig barnløse hvor man ikke finne "feil" på noen. Man har jo 3 forsøk i det offentlige og sånn statistisk sier de at det er ca 30% sjanse for å oppnå graviditet pr. forsøk, men ca 60-70% blir gravide i løpet av de 3 forsøkene (inkl. frysforsøk). Jeg forstår at du har det tøfft nå, men håper at du snart er i stand til å ruste deg opp mot et nytt forsøk - du skal se, spiren sitter nok snart hos deg. Lykke til!!
finetine Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Uff så trist Håper_78! Ikke lett dette. Jeg spurte også de på St.Olavs endel da det ikke lyktes etter mitt 1 fryseforsøk om jeg burde ha lapraskopi el. De mente at det var bare å prøve flere ganger og gjorde ingen nærmere utredninger........ Som Turva skriver så er det ca 30% sjanse for å lykkes ved hvert forsøk. Det høres ikke så oppløftende ut, men når man prøver med naturmetoden så er det faktisk bare 20-30% som ender i en graviditet. Så det er litt mer håp å skimte men likevel vanskelig å takle når man ikke lykkes. Mange trenger de 3 offentlige forsøkene for å lykkes sa de ved St.Olavs til meg, lurt å ha det i tankene. Selv trodde jeg at det skulle være bankers på første forsøk, var så positiv og optimistisk. Men etter 5 innsettinger har jeg innsett at jeg nok må ha litt mer tålmodighet.......... Men det vil ikke si at du ikke kan lykkes på neste forsøk likevel, mange grunner til at man ikke blir gravid. Når det er sagt så skal jeg faktisk ha en lapraskopi og hysteroskopi nå om ikke så altfor lenge. Skal fjerne muskelknuter, en cyste og endovev. Og det var faktisk jeg som nå tilslutt ba om UL for å evt vurdere en opersjon.......... Puh, dette ble langt;o).................... Det viktigste tror jeg er å ikke gi opp håpet og tenke at veien blir til mens man går. Et nytt fryseforsøk tror jeg faktisk du kan ha ved neste mens, så ikke så lenge å vente da. Men de gjør det nok litt forskjellig fra sykehus til sykehus......... klem Lykke til videre
Håper_78 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2008 Takk for svar ;-) Det er vel ikke annet å gjøre enn å ruste seg til neste forsøk. Da skal jeg ha et nytt fersk forsøk. Jeg tenker jeg satser på positive tanker som strategi ved mitt neste forsøk - det er sant som dere sier.. man må bare ikke gi opp. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå