Gå til innhold

Hotell i London og London med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har vært mye i London eller bor der som kan anbefale ett bra hotell. Må ha store rom som kan ta imot en stor familie. Det er visst ganske vanskelig har jeg skjønt.

Glad for tips!

Noen gode tips for storby London for barn? Hva bør man oppleve?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har vært mye i London med barna, søsteren min bor der.. :-) Derfor kan jeg ikke tipse om overnatting, men aktiviteter vi satte pris på var:

Akvariet

Movium (et film-museum- der de bla har masse stæsj fra Star Wars-filma, stooor stas for gutta på 5 og 7..)

-> disse to ligger i samme gate nede ved Themsen, så det er fint å gjøre begge på en dag..

Skrevet

OI! resten av tipsa forsvant! Har ikke tid til å skrive om igjen nå.. kanskje seinere.. :-/ God tur i alle fall!

Skrevet

Oi, London med barn, kofferter og barnevogner er nesten umulig etter mitt hodet, men jeg er ikke noen Londonekspert. Er det bare sånn for moroskyld dere har tenkt London, tror jeg at jeg hadde funnet meg en annen by altså.

Skrevet

Spørs jo hvor store barn det er snakk om da ;) Jeg var med 6-åringen og turen var topp. Nær med akvariet ligger også pariserhjulet, som er fin å ta hvis været er bra.

Tower og det naturhistoriske museet er også greie plasser å gå med unger som forstår litt allerede. Kanskje en sightseeing -tur med bussen.Har du jenter i den rette alder, gå på teater og se en musikal (Operafantomet gjorde uslettelig inntrykk hos oss :) ). Har en vogna å dra på, så er nok undergrunnen ikke den rette plassen i rushtiden. :) Ellers er det den beste måten å komme seg rundt på.

Når det gjelder hoteller, så har nok rommene en tendens til å være heller små enn store, med mindre hotellet ligger et stykke vekke fra sentrum eller at en betaler en god del mer. Så her kan jeg desverre ikke gi deg noen gode råd. Søk på nettet, der ser du på kartet hvordan beliggenheten er. Kanskje like lurt å bestille 2 rom.

Annonse

Skrevet

Hei.

Jeg bor i London, så har dessverre ikke bodd så veldig mye på hotell her. Men dersom du vil bo sentralt, men litt billigere enn Oxford Street/Picadilly Circus, så kan Notting Hill, Bayswater eller Queensway være greie områder. Jeg tror hvertfall jeg ville funnet meg et hotell i nærheten av Central line.

Undergrunnen i London ble påbegynt på 1800 tallet, dvs at det så og si ikke finnes trappeløse stasjoner. Vanlig barnevogn er derfor ganske håpløst å komme seg rundt med dersom man ikke er to voksne. Bæresele og paraplytrille kan absolutt anbefales. Skal dere reise mer enn 2-3 ganger med tube bør dere kjøpe Oyster card, da koster det £ 1,50 per reise, isteden for £4,50. Kortet koster £3, og man fyller på det beløpet man ønsker å reise for.

London Zoo skal være bra med barn. Ellers er det fine lekeplasser i Hyde park. Musicalen Lion King er også en slager, billetter kan kjøpes billig på London.com. Ellers så er Hamleys lekebutikk i Regent Street en slager, dersom dere orker da.

Lykke til på ferie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...