Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,

jeg er gravid i uke 32 med nummer to. Med førstemann hadde jeg bekkensmerter fra uke 6, gikk på krykker i 5 måneder og var helt invalid. Har slitt med bekkensmerter daglig i 4 år. Jeg prøvde "alt" med nummer en (vanntrening, fysio, manuell terapi, osteopati, naperapat, massasje, men IKKE akupunktur). Ble gravid igjen og begynte med akupunktur umiddelbart. Dette har altså vært helt utrolig fantastisk. Det har gjort at jeg har fungert og klart meg veldig bra uten verken krykker eller andre hjelpemiddler. Jeg har vært sykmeldt 100% i tre måneder allerede da, og ligger mye, men har hatt kontroll. Mine bekkensmerter har alltid vært på baksiden og inn i rumpeballene.

Det som er frustrerende nå er at jeg har de siste dagene fått bekkenvondt foran i symfysen og i lysken på begge sider. Det er jo en helt "ny" bekkenløsning føler jeg. Jeg skal si i fra til min akupunktør og kanskje hun kan hjelpe meg med dette også, men jeg skjønner ikke og kjenner liksom ikke til det å ha bekkenløsning forran. Det er jo en helt ny følelse for meg.

Er det mange som har bekkensmerter foran? Behandler man disse smertene på lik måte som bak? Er det noen "triks" i forhold til bevegelser etc som lønner seg når man har smerter foran?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138884069-bekkenplager-foran/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

dette hørtes kjent ut! jeg har også hatt vondt i korsryggen og rumpa pga bekkenløsning siden ca 5. mnd. men i den siste uka (er 38 uker på vei) har jeg også fått det foran. det går som et belte rundt hele veien egentlig. kjennes nesten ut som en diger blåflekk som ligger rundt hoftene/nesten magen, også vedover på innsidene av lårene og utover dagen på fremsiden av lårene. her en dag var det så ille at det føltes ut som ei gangsperre heller enn de "typiske" bekkensmertene jeg har hatt. klarte såvidt å gå. har mest vondt om natta nå. vet ikke om det blir for mye til hoftene ettersom på siden er den eneste stillingen jeg kan ligge i? jeg har kun prøvd fysio. som behandling og den ble avsluttet forrige uke fordi de sa det skulle stabilisere seg nå på slutten ettersom hodet skal feste seg. noe det IKKE har gjort kjenner jeg!

kanskje du har noen tips for hvordan sove om natten? pute mellom føttene er litt oppbrukt! må opp annenhver time for å strekke på bena og gå litt.

Hei! Jeg har vært plaget med bekkenet både under og etter begge mine forrige svangerskap, og er nå gravid igjen. Det som gjorde at jeg fikk mistanke om at jeg var gravid, var at på dagen for forventet menstruasjon - så smalt det i bekkenet. Og som de to andre gangene startet det foran. I symfysen. Og det er en stikkende smerte som er helt forferdelig. Jeg har hatt hele registeret med bekkenløsning og bekkenlåsning, og min erfaring er at smertene i symfysen er mye vondere enn de i ryggen og hoftepartiet.

Det var faktisk litt betryggende å lese at du også fikk bekkenplagene så tidlig, for jeg trodde nesten ikke det var mulig at det kunne begynne så tidlig... Jeg gikk på krykker da jeg var omtrent tre måneder på vei med førstemann, men dette var jo kriminelt tidlig... Jeg hadde forøvrig også en roligere bekkenløsning med andremann, så det kan hende det er et større sjokk for kroppen første gang. Men det er en liten trøst når det står på som verst... Jeg er spent på hvordan dette svangerskapet vil utarte seg... Lykke til og god bedring til deg!

Jeg er gravid med nr 2, er 14 uker på vei og har allerede kjent store smerter komme tilbake. Jeg hadde bekkenløsnings sist svangerskap, men da kjente jeg det ikke før i 6-7mnd. var pklaget i ettertid, fikk fysioterapi, men følte ikke det hjalp. Jeg har smerter i symfysen og utver i lysken. Skikkelig stikkende, ilende smerte. Synes det er skummelt at jeg får så vondt så tidlig. Skal til legen i neste uke å krveve å få noe behandling, men det er vel veldig inviduelt da hva som hjeper for de forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...