Gå til innhold

Dere med linser/briller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte er dere på synskontroll, og endrer dere styrken ofte?

Har både linser og briller selv. Går på linsekontroll 1 gang i halvåret, og føler jeg får ny styrke hver gang. Bare 0,25 hver gang tror jeg, og som regel på ett og ett øye. Noen ganger har det vært styrken og noen ganger de skjeve hornhinnene...men når stopper det?? Hadde 1,0 og 1,25 tror jeg når jeg begynte for 3 år siden. Har nå 1,50 og 1,75.

Men kan jo ikke endre brillene hver gang... Føler jeg ser bra med disse fremdeles. Fikk nye i fjor, så er ikke så stor forskjell i styrke...enda

Skrevet

Jeg er bare på kontroll en gang i året. Bytter ikke styrke ofte, har hatt det samme i mange år nå, muligens fordi jeg er veeeldig nærsynt at det blir mer stabilt da. (minus 6 )+ skjeve hornhinner da.

Skrevet

Linsene sjekkes 2 ganger pr år , går veldig ofte opp og ned. Brillene sjekker jeg veldig sjelden, 4 år siden sist. På briller får man en litt mer nøyaktig styrke med en gang. Det er helt annerledes med linser...Brillene får man som regel litt sterkere styrke enn linsene også..

Skrevet

ja, har litt igjen til jeg tar deg igjen;)

Har egentlig ikke så mye styrke, men har ikke sjanse til å gå uten noe nå. Er kankje litt vanen, pluss tror vel kanskje det har noe med de skjeve hornhinnene og gjøre også?

Skrevet

Er på kontroll hver 6. mnd.

Jeg bytter som regel linser da, enten pga styrken eller pga skjeve hornhinner.

Jeg ligger på -5.50 på begge øynene nå.

Var 4.25 og 4.50 for et par år siden

Skrevet

Er på kontroll hvert halvår, har byttet styrke hver gang jeg har vært der. Er nå på -4.75 og -3.75. Begynt når jeg var 17 med briller. Er nå 27.

Skrevet

Om synet endrer seg mye på kort tid eller ikke, har mye med hva en driver med og ikke. Mitt syn endra seg relativt mye (ble dårligere) da jeg gikk på skole og leste mye, men etter jeg begynte å jobbe har det stabilisert seg mye mer.

Skrevet

Jeg går på kontroll hvert halvår, og bytter styrke hver gang. Begynte med -0.25, og bruker nå -2.0 på venstre øye og -1.75 på høyre øye

Skrevet

Da jeg brukte linser/briller gikk jeg hvert halvår.

Mitt syn ble også dårlig like raskt som ditt - jeg havnet på -3.50 på begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...