mai mammaen til to Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 hvor lenge bærer dere babyen i den omgangen? var på helsestasjonen i går og der var det en fysioterapaut også. hun sa man skulle ikke bære for lenge... og ofte.. trodde det var greit for dem å sitte oppi der jeg... mini er 5 mnd...
prego Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 hm.. jeg har bare hørt at man ikke skal bruke babybjørn så lenge.. trodde man kunne bære i meitai osv så lenge og ofte man ville..
Shinyogsmåen Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Bruker den selv innimellom, men har ikke brukt den lenge av gangen. Rett og slett fordi han ikke vil sitte så lenge av gangen. Tror selv de sier fra når det ikke er behagelig. Tror ikke det gjør noe å bruke den så lenge babyen er glad og fornøyd. Men kan jo være greit å ha i bakhodet at det kan bli slitsomt for den lille og sitte der for lenge
Bergene Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Uansett hva det gjelder så tar ikke jeg alt fagpersoner sier som det riktige. Ekspertene er jo uenig om nesten alt, altså alle kan ikke ha rett ;-) Jeg har selv opplevd å få helt feile råd av både lege og helsesøster, feks. om amming. Råd som andre eksperter igjen sier er helt feil. Dessverre er det mange fysoterrapauter som har lite peiling på bæring i annet enn babybjørn, nettopp fordi det er så nytt i Norge. Jeg vet hvertfall at Gro Nylander roser bæring i sjal, bare les "Mamma for første gang" (må være en av de nyeste utgavene, for står ingen ting om dette i de eldre). Gro Nylander sier i sin bok at hun ikke er i tvil om at det ikke er skadelig, og hun var fysoterrapaut før hun ble lege. Du kan også lese denne artikkelen: http://www.barnvedhjertet.no/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=100
Aibell Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Dessverre er ikke bæring og bæretøy på pensumplanen til fysioterapeuter. Derimot er det "alment kjent" at babybjørn ikke er bra for babyen. Endel fysio's tror da dette gjelder for alt av bæreutstyr. De er også redde for at barnet går glipp av gulvtid.Uten å tenke på at barnet faktisk trener mange av de samme musklene i bæretøyet ( dette er en forklaing jeg fikk av en fysio om skepsisen til bæring). I meitai kan du bære så lenge du og barnet er komfortable med det!
Hilde_85 Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Bærer han så lenge jeg har behov jeg Vi har gått turer på mange timer vi. Og jeg tror nok ikke det er noen fare, for tyngden blir ikke på hoftene til de små som i babybjørn. Men det er noen tråder om dette vet jeg på www.tettinntil.no Og der kan du og spørre, damene der er veldig flinke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå