tittentei... Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Så på puls på nrk om Aspertam i lettbrus,saft-fun light osv.Mange som sliter med depresjon,avhengighet,lammelser,nedsatt syn osv ,etter og ha brukt aspertam.Når hun i nrk puls,sluttet med brusen pepsi max,fikk hun synet tilbake og ble bedre og bedre.Mange som gir barn lett produkter pga sukker.Men det kunstige aspertam er skadeligt.Er aspertam i mye.Vitamin gummibjørner til barn også.Fleste leger vet ikke noe om sånt.ta en titt på nrk nett tv-pus.Tror det var 8 -9 september sendingen var.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Mitt synspunkt på saft og brus til barn er at de trenger det ikke. Jeg blir ikke å tilby gullet saft, han kan få vann til han blir så stor at han vil ha noe annet. Da kan han få 100% juice og til helg litt brus, med sukker. Jeg drikker ikke saft selv og drikker lite brus generelt og da drikker jeg med sukker i. Heller litt sukker enn søtningsmiddel synes jeg. Jeg leter ikke etter midlene på pakningene og setter det ikke fra meg i butikken hvis det er litt søtning i ting, men prøver å unngå det meste alikevel. Så, bare mine synspunkter...
2 hjertegull :) Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg mener også at barn ikke trenger det.. Så lenge de ikke vet at det "finnes", så vil de vel ikke ha det heller? Dager hvor det har vært vanskelig å få i Mia drikke, så har vi gitt henne sånn juice som står i barnemathylla, og blandet det ut med litt vann. Vet ikke om det er skadelig, men i relativt små mengder, så regner jeg med det er greit.. Hun er jo bare 7 mnd, og skulle ikke trenge å drikke noe søtt.. Melken er jo søt?
tittentei... Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har en sønn som går på skole som ikke var vant med jeg ga brus eller saft.Melk eller vann har han bare fått.Han vil mest ikke ha brus,eller saft den dag idag.Jeg synes også det er unødvendig med det.Men skulle dem ha en gang,så bruk heller med ekte sukker,ikke lette med aspertam.Jeg har en på 1 år også som bare får vann og melk.Ikke vits og vende dem til noe annet.Heller senere når dem er større,kan dem få godterier,brus osv.Men skulle noen gi saft før,så heller ekte vare:)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Barn under 3 år, skal ikke ha noen produkter med søtningsmiddel i. Dersom ungene skal ha noe, gir jeg dem heller de med sukker i. Ikke så ofte det drikkes brus ol her, så jeg ser ikke på det som noen fare. Sanasol inneholder også søtningsmiddel. Må innrømme at jeg selv drikke Pepsi Max (ikke så ofte da) og spiser sånne drops/pastiller med søtningsmiddel =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå