Zitro Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 På hvilket symptomgrunnlag har dere fått det? Eller hva slags plager har babyen deres og hva slags medisin får barnet? Har et astma barn fra før av på nå 3 og kjenner igjen plagene på babyen min, men jeg når ikke frem hos legene.... :-(
Renate :-) Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Hei vi fikk nesten alt for lett syns jeg, fikk pga surkling i brystet og hoste. Fikk Flutide men har sluttet å bruke den pga ingen endringer.
Zitro Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2008 Min baby er også kronisk surklete i brystet og hoster masse. Slik har hun vært siden hun var 2 mnd og nå er hun snart 8 mnd. Skjønner godt at du sluttet hvis det ikke var noen bedring. Er jo ikke gøy å gi disse små så mye kortison heller...
Renate :-) Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 nei jeg liker ikke å putte i dem så mye rart men klart noen trenger det jo. jeg har astma selv så det vet jeg alt om. Kan du ikke prøve å få en henvisning til sykehuset gjennom helsestasjonen da viss ikke du når frem hos fastlegen???
Zitro Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2008 Vi har alt vært 2 ganger på astma og allergi poloklinkken på sykehuset, men han vil liksom ikke ta opp dette med astmaen hennes, men bare ser på eksemen hennes. Jeg har også astma selv og sønnen min har det så jeg kan jo en god del om temaet. Nesten så jeg setter henne på flutide selv en periode for å se om det har noen virkning... Men bare nesten da... he, he... Skal prøve å nå igjennom til den legen på neste kontrollen våres i november.
Renate :-) Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Skjønner deg.... Men må vel ha en resept for å få hentet ut medisiner... Tror nesten jeg hadde byttet lege jeg....En vil jo ikke se barna har det ubehagelig heller og vite at en kanskje kan gjøre noe med det...
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 vår baby surka i brystet og hadde astma symtomer fra han var 6 uker, når han var 4 mnd fikk vi påvist astma hos spesialist og vi fikk ventolin og det hjelper på vår lille. han er ikke ett år ennå. men ikke gi deg, legen skal gjør det som er det beste for barnet. vi var hos legen ganske ofte i begynnelsen , før ho skreiv en hendvisning
2hærligegutter Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg fikk astma spray til min 6 mnd gamle gutt nå, ventolin og flutide. Han var veldig surklete og så hadde han astmapust og piping, både jeg og eldstemann har astma så kjenner symptomene godt. Legen var enig om at det var litt piping der og fikk skrevet ut resept, men hun sa også det at det mest sansynlig var relatert til forkjølelsen og at vi kunne kutte ut medisinen når han var frisk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå