Gå til innhold

Vi har bestemt oss, tror jeg....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fine navn :) Ville nok skrevet Mathias, både fordi jeg syns det er finest, men da slipper han å si at jeg heter Mattias med to t'er hver gang noen skal skrive navnet hans.

Dessuten er det noen her jeg bor som sier MaTTjas (sier t'ene men i'en forsvinner litt).

Skjønner..

Nei det er ikke lett det der med skrivemåte..

Selv heter jeg et navn som flesteparten skriver med C, men jeg med K og har alltid måtte si det. Har aldri vært noe problem for meg, så derfor synes jeg det er litt kult og ha et så vanlig navn, men det blir litt mer spesielt når du ikke skriver det på samme måte som de fleste andre med samme navn.

Men når det er sagt synes jeg at Mathias er en veldig fin skrivemåte det og=D

Annonse

ja, var litt artig i grunn;) Godt å høre at du er veldig fornøyd med amalie til snuppa di ;) Er godt å velge slike trygge navn som ikke blir for spesielle til at man angrer.. Jeg liker best de vanlige navna ;)

Jo, takk, lykke til du også ;) Ps; mathiaser har en tendens til å bli veldig nydelige ;P

Amalie og Mattias passer greit nok sammen. Fine navn er det også. Men som jeg har sagt før, så ser jeg på Amalie som et mer gammelt og tradisjonelt navn, og forbinder det overhodet ikke med barn, men heller med gamle damer i 70-80 års alderen. Mattias synes jeg er mer moderne og forbinder det med barn. Selv om samboerns bestefar hadde Mattias til mellomnavn..men det fikk jeg nå nylig vite..

Navn som jeg synes passer med Amalie:

Johannes (!!)

Oskar

Aksel

Edvard

Bjørnar

Ivar

Harald

Sigurd

Heljar

Peder

Jakob

Einar

Mikkel

Samuel

Hans

Ola

Men så klart, liker dere Mattias så gå for det ;-)

Tusen takk for alle komentarene! =)

Jeg trodde Amalie var et veldig populært navn da hun fikk det for 3 år siden, men har enda ikke vært to Amalier i barnehage eller i nærmiljøet.

Det blir nok Mattias ja, er 6 dager på overtid så venter bare på at lille Mattias skal komme til verden!;)

Må igjen takke for alle navneforslag her inne på Navnedebatten, det har vært veldig inspirerende!

Ønsker alle som ikke har funnet navn enda lykke til og det dukker opp tilslutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...