skogsmusa Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Er det noen her som har Bengal katt? Erfaringer med tanke på hvordan de går overens med barn.
Trollemor og snuppa! Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Google Bengal så får du sikkert noen mer vettuge svar der.. ) De er vaffal kjempefine! )
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Hei, jeg har to bengal katter. De krever MYE, nesten like mye som en hund. Dette er katter som MÅ lekes med hver dag, de må luftes og de trenger masse, masse aktivisering. Om det går en dag uten at jeg leker med dem, så henger de i møbler og gardiner. Mine krever også å få bade (altså SVØMME) i badekaret en gang eller to i uka. Dette er svært spesielle katter, men morsomt om man har tid. Jeg begynner selv å lure på om jeg må omplassere mine, da det blir litt mye. De er ikke interessert i den lille.
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg var inne å så på noen bilder. Fyttikatta de var store!!! Ble nesten redd jeg hehehehehe minnet meg om et jungeldyr;)
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Hehe, skal skogmusa skaffe seg katt?? hihi
jordbærsjokolade Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 Pappa har to bengalere, nyyydelige, vennlige, kosete, smarte katter. De han har går veldig bra overens med barn i hverfall. Disse bor på landet og går ut og inn fritt, så de får så mye "trening" de vil:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 Vil gjerne ha en sånn, men må ha fra de er kattunger da jeg har en hund og 2 rotter i tillegg. hehe. de er sinsykt fine.
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Kan du ikke ta mine? Den ene er 1 år, den andre 4 mnd.. vant med hund.. haha
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Begge? Jeg tror du er gal jeg jente. Hehe. Er de så mye jobb altså. Og overlever de ikke som utekatter? Så på en side nå at de anbefalte at de bare var inne. Jeg bor på landet med skogen som nærmeste nabo og vel.. de hadde sikkert hatt det rå-gøy i skogen. hehe. Forøvrig, de er jo svindyre. Om du kan vurdere å omplassere minstemann så skal jeg snakke med kjæresten..
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #11 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg bor ved byen og rett ved veien, så jeg tør ikke å la dem gå fritt ute.. Det er også et marked her for stjeling av rasekatter/hunder, Jeg jeg vil ikke risikere det.. Derfor har jeg de kun inne, men ute i bånd to ganger om dagen.. JEG synes det er mye jobb. Jeg skaffet meg enda en, fordi jeg fikk høre at de ikke trengte så mye aktivisering om de var to, men det var bare tull.. Den yngste er bare F3, så hun kan være en smule sky på fremmede, men etter 10-15 min så tar nysgjerrigheten overhånd. Hadde egentlig et ønske om at jeg slapp å skille de, men om jeg må det, så vil jeg skaffe et hjem til den eldste først også.. Så du kan godt ta den lille, men om du bare vil ha den, så må du vente til eldste har fått nytt hjem..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #12 Skrevet 11. oktober 2008 Ok. Da kan jeg snakke med fanten når han kommer hjem i morgen om det iallefall, også får vi se hva han sier.. Har de stamtavle? Er det noen oppdretter som skal ha siste ord i omplassering osv?
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #14 Skrevet 11. oktober 2008 De har stamtavle ja.. Oppdretteren er en venninne av meg, så jeg fikk de gratis, og har sagt i fra til henne at jeg vurderer omplassering, så den er grei..
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #15 Skrevet 11. oktober 2008 Generasjon nr. 3 - det er fra 4. og oppover som passer best for folk flest, da de er litt tammere. Men lille er veldig tam, hun må bare bli kjent med deg først.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #16 Skrevet 11. oktober 2008 ah ok. har du bilde av de? jeg må jo ha noe å smøre fanten med! haha. Når vi var i Tyrkia så var den en "lauskatt" der som så helt prikk lik ut som en bengal. Samme markering og den var bare kattungen. Vi falt pladask begge to! <3
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #17 Skrevet 11. oktober 2008 ahh. ok. spennende. jeg tror jeg får gå å lese mer om disse kattene jeg. Har ei på 4 som ville bli helt i ekstase da så klart, men er litt usikker på hvordan det går med hunden. Hun oppfører seg jo ovenfor rottene, så en skulle tro at en katt gikk bra. hehe.
hva nå? Skrevet 11. oktober 2008 #18 Skrevet 11. oktober 2008 mammaen min har 4 bengal katter og en utekatt... jeg skal si det har gått utover tapet og møbler... hun hadde 2 store også fikk de 3 unger... den ene store måtte avlives fordi den hadde hjerneskade, noe som er vanlig sier de
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #19 Skrevet 11. oktober 2008 hvordan har hun greid å skille utekatten og bengalene når de skal ut?
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #20 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har bilder ja :-D Den yngste er veldig perfekt utstillingsmessig, men jeg interesserer meg ikke for å stille, men kanskje du gjør.. hehe
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #21 Skrevet 11. oktober 2008 jaggu. har mye erfaring fra å stille hund da, så det har jeg kanskje! hoho! *pønsker ut den ultimate plan for å få fanten begeistret* høhø. sender deg en pm med mail jeg..
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #22 Skrevet 11. oktober 2008 Disse kattene er i hvertfall vant med hunder, staff til og med Så det går bra for dem sin del.. Staffen din prøver seg i tilfelle bare en gang, ikke flere vil jeg tro.. hehe..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2008 #23 Skrevet 11. oktober 2008 jøss, viste du hvordan hund jeg har? kult. haha. ja hun har prøvd å jage nabokatta og fikk bank da. Lo godt når pelsen satt stiv på asfalten her ute og katten spankulerte av gårde med halen i været. værre med rottisene kanskje! stakars. hehe
Hiv o'hoi Skrevet 11. oktober 2008 #24 Skrevet 11. oktober 2008 Ja, hehe, ikke spør meg hvordan, men har vel fått det med meg her i en eller annen diskusjon Rottene er en annen sak ja, de må nok passes litt på Sender bilde om litt, nå er det en her som må tryne puta..
Sanchin Skrevet 11. oktober 2008 #25 Skrevet 11. oktober 2008 Er det disse kattene som går for å være allergi-vennlige? At noen allergikere tåler disse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå