Gå til innhold

Skal vi vente eller ikke? noen innspill?

cec26

Anbefalte innlegg

Hei hei;)

Ja, jeg er 29 min mann er 31, vi har to gutter, 3 1/2 år og en på snart to år... altså to tette gutter.... vi har ingen sovegalde barn så vi står opp mellon 4.30 og 5.30 hver dag...hehe... rart hva kroppen blir vant til...;) vi jobber begge fullt, og har full barnehageplass til begge to, helt grei økonomi og et passe stort hus... vi har også besteforeldre som nærmeste naboer...;) Så er spm, vi har snakket om nummer 3, men hadde egentlig tenkte å vente til sommeren med å prøve...slik at det ble litt aldersforskjell på minstemann... ( syns det har vært litt slitsomt til tider med gutta ) Men jeg er da 100% sykmeldt om dagen, har vært det siden august... pga skulderproblemmer... og jeg vet jeg blir sykemeldt lenge... sikkert et år... og siden jeg har hatt svangerskapsforgifting med begge guttene så blir jeg sykemeldt fra uke 12, har litt høyt blodtrykk....Så vi tenkte vi skulle begynne å prøve nå sånn at jeg ikke ender på attføring eller reabpenger mens jeg er gravid ( får ikke opparbeidet fødeselspenger på dette ) Men hvis jeg da blir gravid nå så blir jo minstemann ganske tett oppunder han mellomste da.... er det noen her som har 3 tette og syns det går greit? jeg syns overgangen fra 1 til 2 var ganske stor....aldersforskjellen her vil da bli 4 1/2 og nesten 3 år på minstemann.... er kanskje ikke så ille? er jo ikke sikkert jeg kan få flere barn heller? man vet jo aldri.....

Fortsetter under...

Dere må jo bare vurdere hva som er best for dere. Men jeg kan fortelle litt om mine erfaringer med tre tette :) har to gutter på 3 1/2 og 4 1/2 og ei jente på 1 1/2. Jeg synes ikke overgangen fra to til tre barn var noe problem egentlig. Overgangen fra en til to var MYE større. Når du har to små har du hendene fulle uansett, så om det kommer en til merkes det ikke så godt :) selvfølgelig er det heftig til tider, og jeg er kjempesliten innimellom, men for det meste er det bare skjønt, og jeg føler meg utrolig heldig som har fått tre friske, nydelige barn. Nå venter vi nr 4 om noen få uker, og det kommer sikkert til å bli både slitsomt og fantastisk. Men jeg har alltid ønsket meg mange barn, og da er det jo bare å stå på!! Også tror jeg det er veldig fint for barna å vokse opp med mange søsken som er nært i alder. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...