Gå til innhold

Overstimulering - Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var på min første UL etter 8 dager med Menopur forrige fredag. Sjokket var stort da de kunne fortelle at her var det overstimulering på gang. Var på ny UL mandag og det ble bestemt at det skulle bli uttak på onsdag. Jeg hadde da gått på lavere dose i helga og de var fornøyd med utviklingen av blodprøven.

Uttaket gikk fint, fikk ut 18 egg, 12 av disse ble befruktet. Var til ny UL på fredag for å få en endelig avgjørelse om det blir innsett eller om eggene skal fryses direkte. De var ikke helt fornøyd med blodprøven, hemoglobin var for høy, men ellers på UL så alt fint ut med tanke på mulig overstimulering. Fikk så blodfortynnede sprøyter som jeg skal gå på i helga.

Skal til ny kontroll på mandag, enda er det ikke helt avgjort om det blir innsett og jeg er så spent! Føler meg i ganske god form og ble også fortalt at jo eldre man er jo bedre tåler man en overstimulering. Hadde jeg vært yngre (er 37 år) ville forsøket blitt avbrutt. Er jo selvsagt fryktelig spent på om eggene overlever helgen, men de sa i går at de hadde delt seg fint... og om de egner seg for frys hvis det ikke blir innsett nå... Synes denne prossessen har vart i evigheter nå og spesielt når man er borte hjemmefra så lenge..

Noen med liknene erfaringer? Eller som har vært overstimulert, har jo hørt at det skal være en forferdelig opplevelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??? :-(

Hvor snart kommer symtomene?? Jeg hadde uttak på onsdag og føler meg i veldig god form.... Jeg ønsker bare så sterkt at det blir innsett i morgen....

Skrevet

Jeg var overstimulert etter 1. forsøk, og da kom symptomene for fullt fire dager etter uttak og to daget etter innsetting. Fikk ut 27 egg. Begynte å kjenne det innsettingsdagen, men blodprøvene så ok ut på tross av symptomene. To dager etter innsetting kontaktet jeg klinikken, for da var jeg svimmel, kvalm, tungpustet og hadde problemer med å gå. Blodprosenten min hadde steget litt, og jeg ble lagt inn på sykehus en liten uke. Det gikk over av seg selv hos meg, og jeg slapp å tappe ut væsken i buken (noe jeg er glad for, det er visst veldig smertefullt..). Ble ikke gravid på dette forsøket, men har blitt fortalt at om jeg hadde blitt gravid kunne symptomene forverres og jeg kunne blitt skikkelig dårlig.

Lykke til, håper det blir innsetting på deg mandag!

Skrevet

Hei!

Har lignende erfaringer som deg. Er 32 år og fikk ut 16 egg en fredag. Ble oppringt av sykehuset dagen etter der de kunne fortelle at 10 egg var blitt befruktet. Ble liggende med sterke smerter i dagene etter uttak, og begynte mandagen etter på blodfortynnende sprøyter pga for høye verdier på prøvene. Hadde også litt væske i buken, men ikke mye og hadde ingen tendeneser til å være tungpustet:)

Var også spent på om det ble innsett, men det ble det!! Fikk tilbakeført ett flott egg etter fem dager, og fikk beskjed om å fortsette på sprøyter, samt drikke MYE! Ble fort i fin form igjen og siden jeg ikke har hørt noe mer ang blodprøvene (kontrollprøve to dager etter innsett), regner jeg med at alt er ok.

Syns også det var en lang prosess, og det å være lenge borte hjemmefra er ikke så ok, men vi får bare håpe det var verdt det:) Masse lykke til!!

Skrevet

Takk for svar begge to. Det gir meg iallefall håp om at det kan bli innsett i morgen. Er jo 4 dager siden uttak og føler meg i bedre og bedre form for hver dag.

Solbe, ser jo at historien vår er akkurat lik - håper jeg er like heldig som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...