ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 11. oktober 2008 #1 Del Skrevet 11. oktober 2008 jeg har selv 2 utdannelser; jeg er hestefaglært (faktisk ) og så er jeg apotektekniker. Jobbet som d siste før jeg gikk ut i perm, hadde et vikariat da.... kjempekjekk jobb, da!! nå blei jeg 'plutslig' alene med 2 tette her, og en tjener jo ikke all verden som tekniker....helt ok for meg alene, evt med ett barn, men med to, blir d jo bare sånn heeelt på grensa, føler jeg. d er jo slett ikke bare lønna som spiller inn, jeg har alltid hatt lyst til å ta høyskoleutdannelse, gudene vet hva jeg sosa med FØR jeg fikk barn, hehehe nå er d sånn at d er to ting jeg kan tenke meg, reseptar (farmasøyt) og sykepleier......og d er bare sykepleiestudiet de kan tilby på høyskolen her.... jeg må til namsos/oslo for å bli reseptar; og d blir jo bare et pes å drakse med barn(a) nå, føler jeg........ blir nok sykepleien for meg, i første omgang.....så får jeg se om jeg klasker til med 3 år til senere en gang ) d jeg egentlig lurer på da, er om d er noen reseptarer og eller sykepleiere her inne, som kan tenke seg å fortelle litt om hvordan studiet er, hvordan de trives med jobben osv...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
april09. Skrevet 11. oktober 2008 #2 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei. Jeg er sykepleier og stortrives i jobben som det. Jeg jobbet i mange år som hjelpepleier før jeg tok sykepleieren, så jeg visste jo godt hva jeg gikk til. Sykepleieren tok jeg på høgskolen i Oslo. Studiet er jo greit, mange oppgaver og selvstendig læring, men høgskolen i Oslo er IKKE å anbefale. Den beste spl skolen er visst menighetssøstrenes sykepleiehøgskole (nei det er visst ikke kristlig undervisning, men du må være medelem av statskirken) og diakonhjemmets sykepleiehøgskole som nr 2. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138880941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #3 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg går siste året på sykepleien, og syntes det er et veldig flott yrke, når man ønsker å jobbe med mennesker og hjelpe dem videre i hverdagen. Jeg har jobbet endel innen helsefag før og visste hva jeg gikk til. Utdannelsen kan til tider være strevsom, med mange oppgaver og store eksamner (Universitetet i Agder). Det er mye praksis. I mitt kull har det vært veldig sosialt og det hjelper enn gjennom en arbeidsom periode. Lønnen er jo ikke noe å skryte av med 300.000 kr i grunnlønn, men det hjelper litt med tilleggene. Det er et yrke som kan brukes mange plasser, og selv skal jeg kombinere med min idrettsutdannelse og forhåpentligvis jobbe innen folkehelse og livsstilsykdommer. Stortrives! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138881130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #4 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er selv sykepleier og trives med det. Men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok ikke valgt å bli sykepleier. En av grunnene er arbeidstiden, man skal være bra heldig hvis man får en 8-16 jobb. Størsteparten av alle sykepleiere jobber i turnus og det er ikke det enkleste å kombinere med 2 små barn. Man er nødt tul å ha noen som stiller opp på ettermiddagen, helger og evt nattevakter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138882005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
student06 Skrevet 11. oktober 2008 #5 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei! Jeg har gått sykepleier utdanning, ferdig til våren, har 4 barn fra 5-14år. Har gått fulltid over tre år. Er endel alene, da jeg har en mann som jobber mye. Har vært tre utfordrende men flotte år som student. Noen perioder, spesielt praksis og eksamens perioder har vært slitsomme, men det har også vært rolige perioder. Angrer ikke på valget, har jobbet i helsevesenet før, så jeg visste hva jeg gikk til iforhold til turnus osv. Tre år er jo ganske lenge, slik at det kan hende det passer deg utmerket å jobbe turnus om tre år om det ikke virker ypperlig nå, dessuten er det mange muligheter til arbeidstider som sykepleie, ihvertfall i byene. LYKKE TIL! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138882073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 11. oktober 2008 takk for fine svar da dere ja jeg har tenkt litt på arbtidene, at d ikke er idielt nå. . men, er jo som student06 sier, når d nå har gått 1,5 år, og jeg begynner, er d da 4 år til jeg er ferdig...så snuppa mi begynner vel på skole og minste(mann??) i bhg da...de blir vel 6 og 4 år før jeg er ferdig. Har en SUPER fam som hjelper meg masse, og de er innstilt på å hjelpe meg når den tid kommer, å.... jeg er heldig sånn jeg kunne egentlig tenkt meg å jobbe på apotek som sykepleier å... vet at d er flere plasser de har inne sykepleiere, spes de apotekene som har mye bandagistutstyr osv, å.... vet jo ikke om d er kjempeaktuelt her (Ålesundområdet), -men går jo an å forhøre seg....da hadde jeg jo fått brukt apotekteknikerutdannelsen min, å... nei 300000 er ikke mye, etter 3 år med studier...får jo en del lån osv å.... tjener jo nesten like mye jeg.... men jeg elsker å gå skole, stortrives med bøker rett og slett!! ) vil mye heller studere enn ut i jobb igjen he he ) blir høyskolen i Ålesund, da..vet ikke om den er bra eller ikke; har noen venninner som går der nå, tror de trives greitt...stort pensum, bare ingen farmasøyter her da?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138882230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MiniMagenMin Skrevet 12. oktober 2008 #7 Del Skrevet 12. oktober 2008 hei hei:) jeg går 2året sykepleien nå, og egentlig skal jeg akkurat nå sitte med skoleabeid;) noe som vil si at jeg er rett og slett sitte med skolearbeid til en hver ledig tid. jeg har mistet mye kontakt med venner og min familie, da min sambo er flink til å holde kontakten med sin, og jeg blir ofte med dit. for tiden har jeg vel mer kontakt med hans venner enn mine, da han har besøk og jeg blir med ham:p uansett, det jeg vil fram til er at det er et krevende studie, ihvertfall på den skolen jeg går på, og lærerne forventer at vi skal jobbe til hver en ledig stund. ettermiddager som helger. vel og merke, uten at de er tilgjengelige for å gi hjelp på ettermiddagene og helgene. DET erger meg. men, det 1. året har gått utrolig kjappt, og det er enda mer å gjøre nå, så det går nok fortere enn jeg kan tenke meg. en må bare være bevisst og prioritere godt, så går det nok:) det er jo en spennende utdanning, og du kan jobbe med utrolig mye etterpå, og har veldig mnge etterutdanningsmuligheter etterpå lykke til med valget du tar:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138888012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nea og juniors mamma Skrevet 12. oktober 2008 #8 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei du. Sykepleie yrket er som mange over her har sagt, veldig spennende og utfordringene er varierte. Jeg angrer selv ikke på mitt valg, men skulle selvfølgelig ønske at lønnen stod i stil med arbeidsmengde og ugunstige arbeidstider. Det som slår meg er imidlertid at du er alene med dine barn og da er det en del faktorer som bør spille inn i ditt valg av fremtid. To av mine kolleger har begge 4 barn og jobber på norges største sykehus. Den ene jobber fast natt og har dermed ferre dager i løpet av en turnus. Problemet er at barna dine vil være alene, men får du en avtale med en i familien som kan ha dem sovende hos seg når du er på jobb, løser jo dette seg. Den andre har gjort en avtale med avdelingen at hun ikke jobber natt og bare hver 4 helg. Uansett blir det en del kveldsvakter og helge/helligdager som må løses. Ellers vil en dagstilling på en poliklinikk eller privat klinikk være løsningen for deg. Vet ikke hvor stort markedet i området hvor du bor er, men forhør deg omkring. Lykke til med valget uansett hva det blir. Helsevesenet trenger engasjerte medarbeidere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138888398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engodmagefølelse Skrevet 13. oktober 2008 #9 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg studerer farmasi! Riktignok master, men det blir jo noe av det samme. God lønn i vente og masse jobbmuligheter! Helt topp!! Masterstudiet er hardt så vil tro det er utfordrende også på bachelornivå, men du har nok god nytte av apotektekninkerutdannelsen. En fordel fremfor sykepleier slik jeg ser det er at det faktisk trengs farmasøyter i heltidsstillinger (har forstått det som at sykepleiere ofte må klare seg med deltid mange steder) og man har mulighet for 8-4 dager. Selv valgte jeg farmasi fremfor medisin pga arbeidstidene. Lykke til med valget:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138890194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 13. oktober 2008 jeg kjenner ei som først tok bechelorgraden i farmasi, og nå bygger hun på og skal ta mastergraden alt er mulig... ja d er nok mye lettere å få full stilling som reseptar, med mye gunstigere arbtider....lønna kan jo ikke sammenlignes.... problemet her er at jeg må flytte...så da blir d mye opp og frem føler jeg..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138880801-noen-reseptarern-eller-sykepleiere-her-som-har-lyst-%C3%A5-dele-litt-av-utdannelsen-sin-med-meg/#findComment-138891439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå