Gå til innhold

Å flytte småen på eget rom har forandret alt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en gutt som sov skikkelig dårlig siden han ble födt. Han ville den siste tiden bare sove sammen med oss og ingen sov bra..

Vi fikk max 4-5 timer oppstykket sövn hver natt...

Jeg ammet på natta også, men jeg fikk til slutt nok. Han var over året og hadde ingen behov for morsmelk, det var bare kos for han.

For 8 dager siden flyttet vi han på eget rom. Kuttet ut nattamminga samme natta. Han våknet et par ganger og sutret litt men overraskende så ble det ikke skriking eller mye gråt.

Etter det så merket vi fort at han sov MYE bedre.

Han våkner fortsatt innimellom men som regel sovner han så snart han får smokken. Hvis han pröver seg på å få pupp, da sier jeg bare "du kan ikke få pupp nå" og gir han smokken. Han forstår, sutrer litt men godtar det.

I går kveld ble han lagt kl 20 og våknet kl 21, var våken i 10 min og sovnet igjen. Han våknet 06.30 imorges.

Det er helt utrolig! Han har ALDRI sovet så lenge sammenhengende!

Burde ha flyttet han på eget rom for lenge siden! Håper bare at dette fortsetter. Har kuttet ned på dagsovinga også, han sover 1 lur på dagtid, ca 2 timer. Da er han ganske trött på kvelden så vi slipper å bysse lenge...En trilletur på ettermiddagen gjör underverker også..

Endelig begynner vi å se et lys i tunnelen..det har värt SÅ vanskelig dette med sövnen..Vi slet så lenge...Minimalt med sövn på alle i 13 måneder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at ting endelig går bedre nå! =)

Jeg har også svært positive opplevelser av å flytte barna på eget rom. Begge har slått seg bedre til ro da.

Gjest mammatilenprins
Skrevet

Så bra! Det er jo så deilig når de små sover hele natten. Har også hørt mange positive opplevelser av å flytte barna på eget rom. Søstera mi måtte gjøre det med minstemann da han bare var 2 mnd siden han sov så urolig og bare ville ha pupp. Etter det sov han HELE natta:-)

Skrevet

Fantastisk:) Vi driver å pusser opp et hus vi har kjøpt og bor midlertidig hos svigerfar, her deler vi seng pga liten plass og fordi hun er livredd sprinkelsenga si. Hun sover veldig godt om natta, så er ikke noe problem sånn sett..men vil gjerne ha litt bedre plass å sove på igjen snart:) Hun skal få eget rom og ny seng når vi flytter inn i huset, er kjempespent på hvordan det blir å gå!

Skrevet

Så bra at det ordnet seg for dere da!! :)

Vi flyttet snuppa tidlig på eget rom, hun var 4mnd, fordi vi merket at hun sov veldig lett og våknet bare vi snudde oss i sengen. Hun har sovet hele natta siden den tid, og selv om det hadde vært godt foor mor å hatt lillebabyen ved senga si lenger enn det, så har vi bare tjent på å ha henne på eget rom.. Kommer nok til å gjøre det samme med ny-mini!

Skrevet

For en lettelse... I natt sov han fra 20.30 til 07.00 imorges UTEN Å VÅKNE EN ENESTE GANG!!!! For förste gang siden han ble födt!

Vi er helt i sjokk, etter såååå lang tid...Krysser fingrene for at det fortsetter slik fremover :) Vi har virkelig fortjent å få nettene/kveldene våre tilbake..

HI

Skrevet

Godt å lese, vi skal flytte lillemor på 16 mnd over på eget rom nå snart etter samsoving fra dag 1. Er veldig spent! Gruer meg litt også, kanskje mest for min egen del? Kommer jo til å savne lille varme gode kropen inntil meg om natta.. *snufs* :/

:)

Skrevet

Hun har forøvrig også slitt mye med stadige oppvåkninger.. dog hun har sovet mye bedre de siste mnd, med kun 1-3 oppvåkninger.

Skrevet

Jeg gruet meg mye for min egen del også. Men til slutt måtte vi bare hoppe i det..Vi sov så dårlig alle sammen.

Burde ha gjort det for lenge siden.

Et lite tips på veien er å ordne rommet först, vi flyttet alle lekene hans dit, kjöpte nye gardiner, ny teppe, söte lamper på veggen, ordnet det litt koselig..

Og vi lekte på rommet i ca 1 uke, slik at han skulle bli kjent der. Vi satte inn senga hans på dagtid slik at han fikk sitte litt i den..

Å lage en mjuk overgang liksom..

Lykke til :)

Skrevet

Ja, blir myk overgang her også, for har bygd om leiligheten litt slik at hun skulle få seg eget rom :) Har pussa opp og dekorert ferdig nå og alle leker er på plass. Virker som trives godt der inne! Alt som mangler er senga... Vi pusser opp vårt eget soverom også, så når vi har fått det vi mangler flytter hun over :)

Spent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...