Lilith Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg var nyutdannet bibliotekar i sommer, og har søkt mange jobber siden da. Dessverre har det vært mange søkere til hver jobb, så hittil har jeg ikke kommet i betraktning. Men nå har jeg ENDELIG blitt kalt inn til intervju til en jobb jeg gjerne vil ha, hurra! De vil ha tre referanser, men jeg har bare to. Blir lærere fra utdanningen min godkjent som referanser? Hvilke andre kan jeg spørre? Lenge siden jeg har vært på intervju, skjønner dere :-) På forhånd takk for svar!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Vil da tro at læreren din kan brukes ja.. Men du må høre med henne først.. Det er vel ingen skreven regel på hvem man skal bruke.. Men jeg har brukt tidligere sjefer eller daglige ledere av steder jeg har jobbet.. =)
Lilletrollogmamma Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Egentlig kan du bruke hvem som helst som referanser. Dette skal være personer som kan si noe om deg. For din egen del er det jo greit å velge noen litt objektive, men jeg vet om en som satte opp venninda si som referanseperson til et omsorgsyrke. Sjefen falt for ideen. Men lærere kan du trygd sette opp!!! Men gi beskjed til læreren da...sånn at hun/han vet at han kan si noe om deg
Lilith Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2008 Ja, skal selvfølgelig spørre de det gjelder :-) De to referansene jeg har er tidligere sjefer. Takk for svar, Blekkis :-)
Kamomille Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Du kan jo egentlig bruke hvem du vil som referanse. Men en potensiell arbeidsgiver vil nok gjerne ha en referanse både fra tidlige lærer og tidligere kollegaer. Dersom du har jobbet tett med læreren din kan du selvfølgelig bruke han/hun som referanse. hele poenget med referanser er jo at en potensiell arbeidsgiver skal få et intrykk av hvordan du er som arbeidstaker og kollega, hvordan du jobber, hva som er dine kvaliteter osv. Har du hatt sommerjobb? Referanser derfra kan fint brukes Dersom du er nyutdannet, vil nok en potensiell arbeidsgiver helt fint kunne godta at du bare har 2 referanser..
Lilith Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2008 Det høres bra ut! Takk for svar, Lilletrollogmamma :-)
Lilith Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2008 Takk for fint svar, kamomille :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå