Gå til innhold

Hvor lenge skal det væske fra et sår?? Og det er vel normalt med litt missfarget væske ( gulaktig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og unngå betennelse helt er vel uungåelig siden jeg fikk sår på ugalvanisert stål eller hva det heter.. Men har begynt og legge seg et sånt blankt/gul aktig belegg på såret nå som væsker litt.. Ikke mye.. Men tok av et plaster nå og da var væsken gulaktig.. Tar det eventuelt mange dagene til en evnetuel betennelse vil starte om det blir det??

Skrevet

Det trenger ikke være betennelse selv om det kommer en slags blank men gulaktiv væske fra såret, det kan være lymfevæske og det er helt normalt. Men lymfevæske er ikke klumpete eller grumsete, da er det nok puss. Det er også vanlig at det dekker såret.

Du kan rense det med Pyrisept eller Klorhexidin, og sette på nytt plaster hvis det siver igjennom eller blir vått.

Skrevet

Takk takk.. leste litt om det nå.. Og er nok lymfevæske som har lagst seg over såret ja.. Og det kunne væske litt og ja.. =)

Ikke tyktlytende eller klumpete som betennelsesvæske er..

Skrevet

Så bra! Satser på at det ikke blir noen betennelse i såret ditt *krysser fingrene*

Skrevet

gult belegg kan være fibrinbelegg som er en normal tilhelingsprosess. Andre symptomer på infeksjon (bortsett fra økt sekresjon) er

- rødt rundt sårkantene

- hovent

- ømt og vondt

- kan evt få feber

ville bare vasket det med saltvann og ellers latt det være mest mulig i fred.

Skrevet

Jeg har ikke hatt noe på det når jeg er hjemme i håp om at det skal gro fortere.,, Og la det være ifred er bortimot umulig pga sårene er under fotsålen.. Og gå må jeg.. hehe.. Men prøver og laste benet på andre siden.., men funker jo ikke i lengden det.. =)

Det er ømt .., men det er pga det er hovent tenker jeg rundt der..

Men er ikke betennelse enda så krysser det jeg har.. =)

Skrevet

Huff ja, ikke lett når det er under foten. Satser på at det gror fint:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...