Gå til innhold

grønn avføring? noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jenta mi på 6 uker har en til to ganger hver dag grønn avføring. Hun gråter mye på dagen itillegg er det noen som har liknende erfaring eller vet hva det kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelkbæsj er grønn. Men det har hun vel hatt siden hun ble nyfødt, så rart du ikke har sett det før.

Men kanskje tarmsystemet først nå kommer godt i gang.

Bare pass på at hun får rapet etter hvert måltid, eller så får hun luftssmerter.

Men morsmelkbæss er altså klart grønn gjerne med litt gule klumper/tråder i. Alt fra neongrønn til mørkegrønn.

Om hun ikke gråter mye på natten, er det ikke sikkert det er luftsmerter. Kanskje hun bare vil ha mer kos? Eller mer mat?

Det er som regel de enkle tingene når babyer gråter:

Mat, vondt i magen, overstimulans, understimulans, for varmt/kaldt etc.

Skrevet

jenta mi, nå på seks måneder, hadde alt fra lyse gul til mørke grønn bæsj da hun var yngre.. alt er like normalt :)

gråtinga kan jo være kolikk da, tror ikke det har noe med fargen på avføringa å gjøre..

Skrevet

Grønn avføring kan også være et tegn på at hun får i seg litt lite mat - og det kan jo henge sammen med at hun gråter på dagtid.

Prøv å legge henne oftere til brystet noen dager slik at du får økt melkeproduksjonen og se om du ser noen endring i avføringen og gråten.

Mine tre har gjerne hatt en økeperiode rundt denne tiden, og hatt grønn avføring. Etter noen økedøgn har alt rettet på seg. Lykke til!

Skrevet

Morsmelksbæsj skal ikke være grønn!

Grønn bæsj kommer av for mye tynn melk. Det at hun gråter og er mye utilpass kan også være fordi hun får mer melkesukker og ikke nok melkefett.

Mao hun må die lengre på hvert bryst. Tilby det samme brystet i ca tre timer i slengen. Det er kun på slutten av måltidet det kommer melkefett. Fettet smører tarmene og gir henne mindre luft i magen.

Håper dette hjelper! :)

Skrevet

her har lillegutt hatt kolikk og bæsja grønt når det begynte å løsne i tarmene. både kiropraktor og akupunktør sa at dette kunne skje etter behandling og at dette var tegn på bedring.

så her har det vært guff i tarmene som skal ut. de siste dagene har det kommet litt hver dag, og han bli jo bare bedre og bedre også!

men mulig det kan være andre ting også...

Skrevet

Ja ved kolikk så kan bæsjen være grønn. Noe av grunnen til kolikk kan være at barnet har fått for mye melkesukker og at det rett og slett har gjæret i magen hans. At det kommer ut ved kiropraktorbehandler ser jeg på som naturlig, slik du sier, guffet må ut :)

Skrevet

Legen min sa det var helt naturlig med grønn avføring. Det hadde sammenheng med bakterienivået i tarmene. Min fikk grønn avføring når han hadde vondt i magen og skrek av den grunn

Skrevet

Kan bare snakke for meg selv og sønnen. Han hadde grønn bæsj så lenge han hadde kolikk. Så snart kolikken var over ble bæsjen gul og fin igjen. Så at det hadde en sammenheng med magetrøbbel var helt klart for oss, men helsesøster sa at grønn bæsj er like normalt som gul, og er ikke farlig...

Fikk masse hjelp av nicket Fru Lykkelig (se linkene over.) Mye hennes fortjeneste at Jr ble bedre tror jeg :-) Lykke til!

Skrevet

Min har hatt grønn avføring, men har ikke hatt kolikk eller grått spesielt mye. Han har egentlig virket helt uberørt av det...

Skrevet

Jeg fikk høre på helsestasjonen at både grønt og gult var helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...