Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Syns dere man bør vente til man er 18-20 år, eller har man lov til å drikke kaffe før?
ifie Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Det finnes vel ingen lov som sier noe om det?? Jeg begynte da jeg var 14-15. Vet ikke når koffeinen begynner å virke som hos et voksent menneske, men har lest at virkningen er veldig høy hos et lite barn. Om jeg skulle satt noen aldersgrense, ville jeg gått ut fra koffeinens virkning på kroppen
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg synes som med røyking, at det ikke er noen alder der det er ok å begynne.
blirjegsnartmamma Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 kanskje ikke til barn, men hvis en i tenårene har lyst på en kopp kaffe så hvorfor ikke?
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Så er det selvfølgelig opp til den i tenårene, men jeg ser ingen grunn til å begynne med noe som er avhengighetsskapende. Kaffi syns jeg lukter dårlig, de som drikker det får dårlig ånde og etterhvert missfargede tenner.
blirjegsnartmamma Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Sånn er man jo forskjellige da.. Jeg er veldig glad i kaffe, men passer alltid på å ta en tyggis eller noe hvsi jeg skal tett på folk etterpå. Missfargede tenner har jeg aldri fått av det da, da jeg pusser dem morgen og kveld.. Er jo samme med rødvin, misfargede tenner - avhengighetsskapende, og ikke verdens beste ånde.. Eller brus for den saks skyld!
*SmurfeMamma* Skrevet 11. oktober 2008 #7 Skrevet 11. oktober 2008 gudsbeste barn, syns du seriøst kaffe lukter vondt?? nytraktet kaffe eller nyåpnet kaffe pose er den beste lukten jeg kan tenke meg:) det lukter jo fantastisk godt!!!:.. men smaken er vel ikke så god akkurat... hehe;) drikker litt kaffe selv, men lager ikke kaffe hjemme, bare når vi får besøk av "kaffegjester".... har ikke merket noen avhengighet av dette, selv om jeg gjerne tar en kopp sammen med de andre på jobben.. syns ikke det er noen aldersgrense for dette jeg, men man burde jo ikke oppmuntre barn til å drikke det, de fleste må jo venne seg til kaffesmaken før de liker det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå