Gå til innhold

Dere som har byttet MME, se her???! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gjorde dere det?

OG HVORDAN reagerte barnet deres hvis det viste seg at de ikke likte den typen du brukte, dvs at de spiser mye bedre med den andre du byttet til? Snakker ikke om gulp eller noe annet, enn kun det å ikke like den typen melk en får... (om noen forstår, jeg er dårlig til å forklare....)

Grunnen til at jeg spør, er fordi vi i mange mange uker har slite med gutten vår, og ikke visst hva det har vært.. Men nå har alt ordnet seg, bortset fra at når han spiser, så spruter han ut melk når flaska kommer til munn....

Begynner å grine og vri seg...... Osv!!!

Jeg vet denne gangen ikke hva jeg skal tenke ut en gang, fordi vi alltid har trodd det er pga rap, noe han var dårlig på, eller at han ikke fikk avføring, eller hadde mageknip feks.... Men dette fikk jeg bevis på ikveld, at ikke er tilfelle, det må jo være noe med melken....

(den er ikke for varm eller for kald....)

Jeg skrev her om dagen om at han drakk så utrolig mye bedre når jeg ga han ferdig NAN pakke, vi bruker jo NAN pulver.... Litt rart, men jeg lukter jo "litt" forskjell da.... hehe.........

Noen noe forslag til hva jeg skal gjøre? Han drikker jo greit nok, men er så lite allikevel, han drakk så mye før... Også er det liksom som om han drikker fordi han bare må noen ganger.... Hmmmm det er så vanskelig!!!

Så spørsmålet igjen: Neon som har byttet MME og sett at barnet har drikke bedre da? At det er kun den årsaken til at dere byttet, og hvordan var barnet når det ikke likte melken???????????

Takker for svar;);););)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi byttet til HIPP fordi magen han stoppet opp på NAN. HIPP smaker bedre etter min mening. Og lukter bedre. Vi prøvde også collett, men syntes den var litt tykk i konsistensen.

Eneste jeg reagerte på med innlegget ditt Er at han spruter ut melk... Kan det komme for fort inn i munnen? At det er feil smokk? Eller kan det være for lite hull? at han sliter med å få sugd? Og blir sint fordi det kommer for sent?

Dette hjalp deg nok ikke, men uansett anbefaler jeg HIPP på det sterkeste. Lukter og smaker så mye bedre:)

Eller rett å slett bytt smokk/flaske.

Skrevet

Hei connie.... ;)

Om det hjalp, tja, alle svar er gode, og jeg blir like gla, seriøst!!!

Men angående hipp, vil jeg vente lengst mulig med å prøve den, fordi det er så vanskelige mål på den.... Ja det høres teit ut hehe

Hmmm han spiser veldig bra inni mellom, det er ikke hver gang det spruter ut melk, det kommer og går i perioder, men angående hull, så bruker vi str 2 på avent, og det skulle jo være ok str det, siden han drikker fort og bra inni mellom?????!!!! ;)

Men det kan faktisk se ut som han sliter med å få sugd noen ganger, huff, vi prøvde jo str 3 her om dagen, men det ble for mye for han da.... :/

Skrevet

Vi har også byttet fra NAN til HIPP!!

Vår gutt ville plutselig ikke ha mer mme og det nyttet ikke å få i ham uansett hva jeg prøvde. Med en gang flasken kom til munnen, kom tungen ut og han lukket munnen. Ble veldig fortvilet til slutt og ringte til HS, og de anbefalte meg å prøve et annet merke på mme.

Når jeg skulle gi ham første flasken med HIPP, kom de samme reaksjonene som vanlig, helt til han fikk en smaksprøve inn i munnen. Og siden da, har det ikke vært noe problem å få i ham mme!!

Gutten vår er 6 måneder og bruker flasketut 3.

Er også helt enig med hun andre, at NAN gjør magen hard og at HIPP lukter og smaker bedre!!

Lykke til, håper det løser seg for dere også!!

Skrevet

Hvor gammel er han da? De sier jo at det kan gå ca en uke å venne seg til ny smokk. Avent tre kan brukes fra 3 mnd. Kan bli litt hosting og mye luftinntak første tiden. Jeg bare passet på å ta gode pauser så han rakk å få svelge litt, selv om det egentlig ikke var nødvendig:)

Hipp er egentlig veldig grei å bruke:) Men skjønner hva du mener. Her en sånn vi gjør det:

1 skje= ca 30 ml.

3 skjeer på 90 ml.

4 på 130 ml

5 på 160 ml (er denne vi bruker nå)

6 på 200 ml.

Det går ikke helt opp, men det er okei. Funker veldig bra. Bare hopp i det, du blir veldig fort vant med den:)

Skrevet

han er 3 mnd til tirsdag.... jeg prøvde faktisk str 3 i hele dag, gikk kjempe fint,..

Og han har spist sånn passe også, ingen sprut heller!!!

Men det er fortsatt noe som ikke stemmer..... ;)

Hmm jeg skal vurdere hipp, igjen, og se, men det er liksom greit å forholde seg til 1 type og......

Skrevet

hei

har brukt NAN 1 lenge og så tenkte jeg på å bytte siden buttikken var fri for NAN1. så jeg prøvde småfolk og gutten min klarte ikke å holde på melken. så fort den var ned kommer melken opp igjen.

samme opplevde jeg men nan2,hadde bytter på grunnen av aldern og han klarte ikke nan2 heller,,...så vi fortsetter med NAN 1.

Skrevet

Hmmm..... Er det jeg er redd for at hvis jeg bytter, så kommer alt opp igjen eller at jeg ødelegger det jeg har kommet til nå, og med det mener jeg at vi slet ganske mye og gikk til kiropraktor og han sier ikke bytt, fordi han ville hjelpe oss først, altså gjøre marcus frisk, og det klarte han, og alt funket etter det... Er liksom nå dette har bynt.. ;)

Skrevet

he he, som og lese om jenta mi på 11 uker dette.. i det siste har hun vrid seg bort fra flaska, stønna og spist mye mindre (spruter ut melk i blant her også) .. Vi bruker nan, jeg har prøvd hipp tidligere men hun fikk så løs mage av den. Har ikke prøvd det nå etter at hun har blitt så urolig da..

hem hva kan dette være..?

Skrevet

HEI

Ikke noe gøy når det blir problemer med mating. Vi har også hatt det sånn at snuppa bare gråter når vi gir mat. Vi gir NAN. Har prøvd Hipp men da fikk hun kjempe vondt! NAN fungerer veldig bra her i gården.

Når det gjelder gråting og uro ved flaska så tar jeg en pause og går en liten runde med henne på gulvet. Hvis ikke det hjelper prøver jeg å gi henne mens jeg står med henne. Det pleier å hjelpe. Nå er det sjeldnere og sjeldnere hun tuller sånn ved flaska. Men jeg har lagt merke til at de som blir ammet også gjør sånn innimellom altså. Så det er ikke bare flaskebarna.

Skrevet

Vi var egentlig ganske fornøyd med Nan, men byttet til HIPP fordi frøkna jobbet så fælt på natta. Stønn og kav, promp og jobb. Hun sov, men vi lå jo bare og hørte på lyder... ;P

Etter vi byttet sover hun bedre på natta og vi også. Og nå bæsjer hun 1 - 3 ganger, mot 1 gang om dagen med Nan. I tillegg er det mer normal farge på bæsjen.

Og så en kommentar til smokkestørrelse; frøkna klarer ikke 3'er-hull, det blir for stort og ei heller 2'er-hull på natten. Så vi bruker 2 på dagen og 1 på natta. Ellers klarer hun ikke svelge unna, så det kan jo være årsaken. Så også at du følte det ble bedre med 3'er-hull, så kanskje han fikk for lite om gangen? :)

Skrevet

Hmm sånn til info først, så prøvde jeg collett en gang i en uke og det virket ikke særlig bedre, så derfor jeg er tilbake på nan forresten, ogg derfor jeg egentlig er skeptisk til å bytte MME!!!

Men noe jeg ser flere nevner, er avføringen, at med NAN så er den mer grønn og kommer sjeldnere, som 1 gang om dagen eller annen hver, og her er det jo også sånn..... ;)

Og han plages ikke veldig av det heller......

Det er veldig kjedelig med at han vrir seg ja, for han vil jo ikke ha mer.... Jeg har prøvd å la han ligge litt og slappe av, gå litt som du skriver her, men han vil ikke ha i munn... Han er jo sulten, men får ikke til å spise... :( Dette er da både med str 2 og 3 på sutten.....*så merkelig*

Men velger å tro at det kanskje er en fase de får inni mellom? For det er jo veldig bra inni mellom og. og han legger godt på seg, som feks 300 gram i uka, aldri mindre enn det... Men så kjedelig å tenke på at han spiser dårlig inni mellom..... hehe

Skrevet

Jeg har begynt å skrive opp når frøkna spiser og hvor mye, fordi hjernen min ikk eklarer å huske klokkeslett gjennom dagen. ;P Og jeg ser at noen dager spiser hun "lite", forrige dagen var det 500 ml, mens i dag har hun spist nærmere 800.

Flere ganger i dag har jeg tenkt "det er jo bare 2,5 timer siden sist", men siden hun ikke roet seg ned fikk hun mat, og spiste 145 ml hver gang!!

Så det er forskjellig fra dag til dag og så lenge hun legger på seg er jeg ikke urolig. Men jeg føler det hjelper med lappen, da har jeg litt oversikt fra dag til dag. ;)

Skrevet

Hmmm jeg gjorde faktisk akkurat det samme forrige uke..... Og jeg gjorde det ikke for å være så innmari nøye eller følge med og diverse for å stresse meg selv, men fordi jeg syntes det var gøy, og at det var greit å se en dag hvis det var noe spes, siden han var så opp og ned.... ;

Men du skriver kl hver gang og hvor mye hun spiser? ;) Hver dag?

Jeg la også merke til at han spiste kanskje 500 ml et døgn, så et døgn var han oppi jaggu meg 1070 ml asså, da fikk jeg sjokk... Men tror jeg skal se litt igjen nå, det er jo gøy å følge med og!!!

Han er jo 5 uker prematur, så jeg liker å passe på han ekstra mye... *flau*

Skrevet

For å vise hvordan jeg lager liste, skriver jeg dette døgnets liste;

03:30 (gjesp) 150 ml

07:15 70 ml (og vi sovnet GUDSKJELOV igjen!)

08:50 Stå opp

09:50 100 ml + bæsj

10:40 - 11:10 Sove

12:00 110 ml

12:15 - 12:45 Sove

13:25 - 14:25 Sove

bæsj en eller annen gang her

14:30 145 ml

15:45 - 17:50 Sove

ca 18:00 bæsj

18:20 145 ml

19:40 70 ml på senga

19:50 SOVE for natta :D

Jeg lager sånn liste hver dag. Jeg gjorde det nemlig en stund for å sjekke hvor mye hun hadde spist, og sluttet igjen, og den uka jeg var uten var jeg så surrete på når hun hadde spist og sovet. Å gå hjemme gjør etellerannet med hodet mitt. ;P Så jeg begynte på igjen.

Siden jeg ikke ammer må jeg jo lage maten, og da synes jeg det er greit å se om jeg skal prøve noe annet for å roe henne først (ser hvor lenge det er siden sist måltid, og hvor mye hun spiste da), så slipper vi å kaste så mye mat. ;)

Jeg hører på gråten om hun er trøtt, men noen ganger er det ikke så tydelig om hun er sulten eller om hun bare vil ha oppmerksomhet. :P

Jeg meker jeg stresser MYE mindre når jeg skriver liste, men det kan jo bare være meg. ;)

Skrevet

Kan det hende at han holder på å få tenner,og blirr irritert på flasken pga vondt? Har selv en på 3mndr,han har også begynnt å spytte ut melken til tider,og da jeg kikket inn i munnen hans,var det 4 store kuler der,så her er det ihvertfall tennene som irriterer;-)

Skrevet

Hvor mye spiser han da? Og hvor ofte? Så bra det virker med 3 er hullet på smokken. Håper det løsner litt.

Babyene skal visst ikke ha over 1000 ml på ett døgn. Kanksje han blir over mett. Gulper han mye? Blir fryktelig mye frem og tilbake med råd for deg dette. Men skjønner det er kjipt med små barn og mat. De skal liksom ikke gjøre annet enn å sove, bæsje og spise. Så man blir litt fortvilet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...