Faylinn Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Vi har mange leker til sønnen, og Duplo har vært favoritt både med oss og alene. Har i det hele tatt lekt masse både (mest) med og uten voksne. Han har ikke begynt i bhg, men det har alltids vært noe å finne på ute eller inne. Men nå var det brått slutt! For en drøy uke siden begynte han å like å se på Teletubbies, og samtidig mistet han interessen for alle lekene sine, og bøkene. Har likt bøker siden han var 6 mnd og vi har mange! Ikke at han ser på TV hele tiden selvsagt, men når han da skal leke, så mister han interessen hele tiden. Kaster en ball to ganger, leker 3 minutter med duplo, et minutt med noe annet.... Så plutselig! Føler han har tatt et sprang, men jeg vet ikke til hva. :-) Er derfor ute etter tips til hvilke type leker (også uten fysiske leker) som barna deres syns er morsomt. Sønnen liker puslespill, men ikke de med knotter lengre og de andre er egentlig for vanskelige. Han liker å klatre også, og jeg lar han klatre i sofaen og sånn med en hånd i han sin. Går også rundt og "vasker" hehe, men siden vi er myyyye hjemme i enda en drøy mnd før bhg åpner, skulle vi gjerne hatt flere aktiviteter enn å pusle, klatre og vaske! Kjøpte en dokke til han i forrigårs, i likestillingens navn :-) og han er sånn litt interessert i å se dokka tisse og å mate den, i noen minutter. Alle tips på ute og inne aktiviteter tas i mot med takk! Her er ingen lekeplass i nærheten, og minisklia og sandkassa vår er han lei av.
Piraka Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Rennende vann er nesten alltid en sikker suksess! F.eks la han stå ved vasken på badet med noe som ikke han kan søle så mye med. Altså ikke gi han en skje eller en kopp, men en hullsleiv f.eks.
Mrs. Bouquet Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Utenom de tingene du nevner han er lei av så liker jenta mi veldig godt at vi tegner med kritt (kjøpt noen bøtter med store kritt i flere farger) utendørs. Så er det dette med vann alle mulige steder, men det er vel ikke vits å nevne en gang =) Inneaktiviteter her er slike plastdyr i alle varianter og størrelser. Så har vi en slik garasjeting fra fisherprice med heis og kjøresklie til småbiler som er en slager for tiden. Fargelegging/rabling er veldig moro. Som Priaka så er vann inne også veldig stas. Hun har krakk og "pusser" tennene sine når jeg dusjer, bader plastikkdyrene i vasken o.l. Teletubbiene er hun også interesert i, så jeg kjøpte alle 4 bamsene på www.eaby.com og de var hun veldig glad i. Har inntrykk av at det er ekstra stas når det er mange like av ting. Lekemat er også moro en stund. Kjøpte slikt sett med plastmat med borrelås og divrse tilbehør.
Faylinn Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2008 Takk for tips! Tegning og vann har vi lekt mye med, og det er visst ikke så gøy mer. Men kritt og maling skal vi prøve! Og mat og garasje er nettopp en sånn ting vi burde prøve nå ja, litt "virkelighet" selv om han ikke forstår hva som er vei og ikke på teppet sitt.. Hentet inn et Brio togsett vi har arvet, og han lekte en del med vognene og konduktøren i dag, om enn ikke på skinnene. :-) Tenkte jeg skulle ta han med ned på togstasjonen i nær fremtid og vise han tog i virkeligheten så han har noe å forholde seg til. Flere tips noen?
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Puslespill er veldig spennende for tiden, og han er fremdeles veldig glad i bøker. I tillegg er ting og tang på kjøkkenet evig fasinerende, gjerne mens jeg eller pappan holder på med matlaging på kjøkkenet. Også liker han å gå turer ute og plukke opp alt mulig rart og studere det nøye, sånn som kongler, kongler er kjempespennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå