Gå til innhold

MME varmast i mikro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette bra? Har et vennepar som gjør dette? Trudde ikke dette var bra.

Pluss at de blander pulveret og vannet og har noen flasker stående klar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke anbefalt nei. Står jo på pakken at man ikke bør gjøre dette??

Vi varmet vannet som vi blandet mme i, i microen...ikke mme...

Da snuppa var liten og måtte ha alt kokt, kokte jeg opp vann på morgenen og satte i kjøleskapet. Det kokte vannet ble så varmet i micro etterhvert som det skulle blandes mme i..

Når hun ble eldre og ikke trengte kokt vann tok jeg vann fra springen og varmet i micro..

Dette fikk jeg beskjed om på hs at var helt ok...

Skrevet

MME tåler fint å bli varmet i mikro, men ikke mm. Å blande ferdig åha det ett døgn i kjøleskap var ok tidligere, men nå er produsentene av mme safet seg selv med å skrive på pakken at det skal ferskblandes til hvert måltid. På nyfødt intensiv laget de mme og hadde i kjøleskap og hadde en holdbarhetsgrense på ett døgn, så det samme gjorde jeg når vi kom hjem.

Skrevet

Personlig så har jeg minst mulig i micro til småen. Får så mye stråling overalt, så prøver å skrenke inn der jeg kan. Og etter min mening helt unødvendig å bruke micro til de små.

Skrevet

Men skal jeg gi mme til neste baby kommer jeg til å blande melkepulveret i til hvert måltid.

Er helt i orden at du er skeptisk til mico, men det er ikke noe som tilsier at det er uheldige stråler som tilføres maten når man bruker en mikrobølgeovn.

Skrevet

microen ødelegger visst litt av næringsstoffene.. Det er jo ikke noe mere arbeid å bare måle opp kokt vann og ha i pulveret etter oppvarming (hvis man skal lagre i kjøleskapet) Iallefall det vi gjorde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...