MammaTil1Snart2 Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Noen som har utført dette,og som kan dele sine erfaringer? Blir veldig takknemlig for svar!
15/12 Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg ble gbp-operert i jan-06, og kan ikke si annet enn at livet er blitt myyyye bedre! Har aldri angret ett sekund! Tok operasjonen privat på Aleris, Oslo. Kostet endel, men det har det vært verdt. Hadde på det største bmi på 46 (174 høg og ca 140 kg). Gikk ned til 80 kilo iløpet av det første året.Det er ikke unormalt at en går opp litt igjen i vekt, da kroppen vil stabilisere seg. Jeg er desverre havnet på 88 kilo, noe jeg syntes er ca 8kilo for mye :-( Så jeg må vel ta meg i akt og kvitte meg med de siste kiloene også.. Har et sterkt ønske om å ikke passere 95kilo i svangerskapet ihverfall! Har i ettertid hatt bukplastikk, samt hofteplastikk pga løshud. Om du går inn på www.vektoperasjon.no vil du finne alt av informasjon du bare ønsker!! Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg gjenomførte GBP (gastric bypass) i februar i år, og er kjempefornøyd! Jeg måtte ikke ta gastroskopi..? Jeg tok operasjonen på Aleris i Oslo (privat), da jeg ikke orket å stå 2-3 år i offentlig kø. Jeg vet at jeg er heldig som hadde mulighet til dette. Derfor kunne jeg selv bestemme når jeg ville bli operert. Vår yngste sønn var 5 mnd da jeg opererte, så jeg slapp å bli sykemeldt fra jobb. Det var selvfølgelig tøft å slutte å amme han så tidlig, men det gikk heldigvis fort veldig bra med erstatning. Jeg har gått ned 41 kg siden operasjonen (på 6 mnd), og livet mitt er virkelig forbedret! Jeg angrer ingen ting, og elsker alt jeg orker å gjøre nå som var helt umulig før... Jeg løper rundt med ungene, jeg er mer tålmodig, mindre sliten (og gretten, ifølge mannen min:) og har et mye bedre selvbilde! Jeg har gått fra str 52 til 40/42 i klær, og kan endelig kjøpe de klærne jeg har lyst på - ikke bare de som passer!
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 hei , siste anonym.. jeg skulle også ta en gb i februar.. men ble gravid.. gleder meg sånn til å ta den etter jeg har sluttet å amme!! vil gjerne ha kontakt med deg, hvis du har lyst, er spennende å se hva jeg skal igjennom, og slikt. send meg en gjerne en privat melding, så kan jeg sende msn adr, hvis du har lyst.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Hei. Jeg ble også gbp operert i februar i år. Har gått ned 42 kg, og har fått et helt nytt liv nå. Har nå blitt gravid igjen, 6 uker på vei, og ikke gått opp noe enda.. Men jeg regner med å gå opp noen kg i løpet av sv.skapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå