PopUp Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er butikksjef, og en av mine ansatte er i militæret. Hun skulle egentlig dimme nå i desember, men så har hun blitt spurt (nesten kommandert, hehe) om en ny 3 mnd-periode... Hun kan slippe om jeg skriver et brev til dem der jeg skriver at jeg virkelig trenger henne i butikken. Altså VIRKELIG trenger henne... Har litt vanskeligheter med å formulere meg litt her, ja... Noen som kan hjelpe? )
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Litt vanskelig å skrive noe når jeg ikke vet mer om bla bedriften eller om du har vikar for henne. For det er klart at er det snakk om rema 1000 blir det noe helt annet enn om dere er tre ansatte iberegnet eier, om du forstår. Med noe ala: Til "den det måtte angå" Viser til samtale/brev/informasjon fått fra xxx om at xxx er bedt om å tjenestegjøre i ytterligere 3 mnd. Jeg har forståelse for dette ønsket, men det setter meg som buttiksjef i en vankelig situasjon. Pr tiden har vi ansatt vikar /jobber overtid for å fylle xxx's plass, men ser at dette ikke lar seg gjøre ut over avtalt permisjonstid. Vi er få ansatte/har lang opplæring (noe som er en god årsak til at hun er nødvendig) i vår bedrift, og vi føler at mye avhenger av stabil arbeidskraft for å opprettholde omsettning. Om xxx ikke kan kan komme tilbake til oss i desember blir vi satt i en veldig vanskelig situasjon, og må se oss nødt til å utlyse stillingen på nytt/redusere åpningstid/ansette ny vikar/omstrukturere bedriften. Jeg håper med dette at dere kan fristille xxx slik at hun kan komme tilbae til jobb til avtalt tid. Mvh PopUp. Noe sånt, men som sagt, vanskelig når man ikke kjenner situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå