mai-08, GRAVID m/augustspire:) Skrevet 10. oktober 2008 #1 Del Skrevet 10. oktober 2008 Gutten min er nå 4,5 mnd. og har aldri sovet mye, men nå er jeg helt utslitt.. Sover nå 30 min. x 3 på dagen, det er jo greit nok det, legger seg greit ca. 18.30 er da stuptrøtt, sover til 23-24 og våkner da hver til annenhver time, prøver å roe med smokk og vugging, får mat 1-2 ganger på natten. men det er ikke det verste ved 3-4 tida er han ofte så våken at han er oppe 1- 2 timer. Sover så dubber på 30- 45 min til vi står opp ved 7-8 tida.. Har derfor ikke sovet sammenhengende mer enn to timer siden han var tre mnd. Er rimelig utslitt nå, ikke energi til å være verken mamma eller kjæreste.. Er det noen som har noen råd??? Får grøt om kvelden, såvidt startet med grøt om morgenen også, fikk frukt i løpet av dagen, men har kuttet det for å se om han fikk litt mageknip av det. Er det flere som har det sånn? Føler alle andre barn sover 12 timer om natta og flere dubber på flere timer i løpet av dagen.. Ble langt dette, men godt å få ut litt frustrasjon... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138876124-flere-som-sliter-med-nattes%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 11. oktober 2008 #2 Del Skrevet 11. oktober 2008 Æsj, det høres slitsomt ut. Gutten her er som din på dagtid, sover ca. 30 minutter 3-4 ganger. Legger seg i 18-tida, tidligere la han seg 17:30 var da stuptrøtt, men har klart å drøye den til 18:30 nå. Da sover han til 21-22 da er det tid for mat, sover igjen til 01:30 mat igjen, så mat 4-5 tida og da er det annenhver natt også bæsjing! Så lei, for da må jeg jo skifte på han og da blir han jo våken en times tid, så sover han igjen til 7:30/8:00. Så blir ikke så mye sammenhengende søvn her heller.... og det tærer på energien! Har ofte hodepine.... Huff... slenger meg på litt syteinnlegg jeg også. Har ingen råd dessverre. Vi har begynt med grøt for å håpe at han klarer å sove litt lenger uten mat, men ingen tegn på det ennå... er vel 50% sjanse for at de sover bedre... Må vel bare ta tiden til hjelp...Føler hvertfall med deg, det er utrolig slitsomt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138876124-flere-som-sliter-med-nattes%C3%B8vn/#findComment-138879803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissO Skrevet 11. oktober 2008 #3 Del Skrevet 11. oktober 2008 Huff, kjenner meg godt igjen, snuppa sov fra 23.00 til 09.00 frem til hun var ca 3-3 1/2 mnd, men nå er det andre boller. Steller henne kl 18.00 så er det grøt og kos før hun er i seng klokken 19.00. Fra klokken to går det i ett, da er det spising og babling og særring om hverandre frem til 6.00-6.30, så noen små lurer i løpet av dagen, max 30 min sammenhengende. Er helt klin gåen jeg;( Men, fra i kveld skal hun sove på eget rom, jeg skal ikke ta henne opp før om morningen, vet det kommer til å bli tøft, men må bare være knallhard i noen dager, for jeg orker ikke dette livet her. Blir en tøff uke fremover, men i det lange løp tror jeg det er en god investering. Virker nemlig som om det er kos hun er ute etter, spiser ikke spesielt mye, me nbare tutter litt. Fikk også et råd om å gi litt vann på flaske som avvenning av pupp, er jo verdt et forsøk. Lykke til, bare stå på, prøv forskjellig ting, men gi det litt tid, barn er vanedyr, de er også lett og omvende;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138876124-flere-som-sliter-med-nattes%C3%B8vn/#findComment-138882456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mogm83 Skrevet 12. oktober 2008 #4 Del Skrevet 12. oktober 2008 Vi hadde lignende problemer. Frøkna begynte og våkne veldig mange ganger på natta uten egentlig å være sulten eller noe. Etter et par uker var jeg så trøtt og sliten at jeg nesten ikke orket å gjøre noe på dagtid. Jeg bestemte meg for å prøve å legge ho på eget rom! Det ga full uttelling!!! =) Sov fra sju-fem, fikk smokken og sov videre til halv åtte! Kan være verdt et forsøk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138876124-flere-som-sliter-med-nattes%C3%B8vn/#findComment-138887751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai-08, GRAVID m/augustspire:) Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 12. oktober 2008 Så godt å høre det er flere... En føler jo alle andre barn sover hele tiden.. Hjelper å få ut litt frustrasjon. Nå har bestemor vært her og passet han litt veldig deilig, hun klarte å drøye leggingen til 19.45 i går, han sov da like mange timer, men ble da ikke morgen før kl. fem, hjalp litt ihvertfall.. Er nok inne i en periode der han ikke trenger mer søvn.. det endrer seg vel, bestemor sier alt går i perioder, stemmer nok og det, men kjennes så uendelig lenge ut når en er mitt oppe i det.. et tips fra meg nå er å få noen til å passe ungen litt, kanskje spesielt på kvelden da en sjøl er utslitt og bare vil ha ungen i seng så en kan slappe av litt sjøl.. Var veldig deilig med avlastning, ny energi i dag, selv om det ikke ble mer enn 3-4 timer sammenhengende i natt.. Spent på denne natta.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138876124-flere-som-sliter-med-nattes%C3%B8vn/#findComment-138887868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliash Skrevet 12. oktober 2008 #6 Del Skrevet 12. oktober 2008 Vi hadde et problem med at gutten våknet hver 3.time om natta fordi han rulla i senga til sida eller til magen, så måtte vi stå opp, gå på rommet hans og snu han tilbake på ryggen, da sovnet han tvert. Skulle ikke ha mat eller noen ting. Han sover i eget rom da. Kjøpte nattpose med seler som sattes fast under madrassen, det HJALP VIRKELIG her. Nå legger vi han kl 19.30 og han sover fram til 7 uten en eneste matpause, så får han mat rundt 7-tida. Av og til sovner han da og sover til 9, men av og til er han for våken og vil ikke sove etter kl 7. Gir han 160-180 ml med tykk velling på kvelden. Sover eller 3-4 ganger ca 40min-1time per gang ila dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138876124-flere-som-sliter-med-nattes%C3%B8vn/#findComment-138887911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå