85-modell Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Hei hei.. vært hos legen og skal på utredning. Er det noen som har vært på det her+? Hvordan er det det foregår..? Klem Oppgitt 85
gir.snart.opp Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Hei, jeg skal også på utredning....lurer veldig jeg også??
storebror og junibaby=) Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 hei=) Dette kommer kanskje litt ann på hvor man er hen men slik har det vært hos oss;/er på Aleris-oslo) Satt først å snakka sammen,og tidligere graviditet,om vi hadde vært syke,jobb,medisinbruk osv. Så forklarte han oss litt med bilder om hva som kunen være galt. Han tok ultralyd av mannens testikler og han måtte gi en sædprøve. Jeg fikk GU med ultralyd. Fikk og resept på Pergotime da jeg har uregelmessig syklus Alt så fint ut med meg,men skal tilbake etter pergo kur og ta ny ultralyd mens de setter inn saltvann,for da ser de mere inni livmora for å se om det er noen cyster ol der. Mannen fikk svar på sædprøva,som ikke var helt på topp,så han skal avlegge ny prøve når jeg skal dit igjen. Og lenger er vi ikke kommet,men føler vi ble tatt på alvor ihvertfall. Ikkeno "vi venter å ser ann et par mnd "liksom Lykke til begge 2=)
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 Hei ) Vi har vært gjennom alt det som sjokoladedyret har av utredning. De fant ingenting galt, og vi ble sendt til Haugesund sykehus for IVF. Men der fikk vi ikke noe mer utredning. Alt er fint, sa de, så nå er det bare å få det til å klaffe. Før utredning hadde jeg mistet x antall ganger. Hadde så 2 IVF, der jeg mistet i uke 6 første gang, og avbrutt andre gang pga kraftig overstimmulering. Så fikk jeg satt inn 2 egg på frys, og mistet ett i uke 7 og ett i uke 8. Ble gravid 1 mnd senere, og mistet igjen. Fortsatt ble det ikke noen flere undersøkelser. "Kom når du er klar for neste forsøk" var beskjeden jeg fikk. Men da orket vi ikke mer. Jeg ble gravid hver gang, og mistet hver gang. Så vi startet med adopsjon, noe som ga oss verdens skjønneste gutt. Men så ble jeg gravid i sommer igjen. Og da gikk jeg uke etter uke, og var veldig dårlig. Så dette går bra, tenkte vi. Men på UL i 14. uke var det ikke noe fosterlyd. Måtte ha utskrapning, og da så de at det var dødt i uke 8. Legene var helt sjokkerte at jeg ikke var blitt tatt på alvor før. "Det må jo være noe med forholdene i livmoren din", sa de, "og vet vi hva det er, da er det jo såååå lett å gjøre noe med det!" Derfor har jeg nå tatt en haug med blodprøver. For å finne ut om jeg har blod som koagulerer rundt det begynnende fosteret, og at det dør pga dårlig blodtilførsel, eller om jeg danner antistoffer mot det (kroppen ser på det som en inntrenger, og gjør alt for at det skal dø og støtes ut igjen). Er det en av delene, kan jeg få medisiner og det er 50% større sjanse for å lykkes neste gang. Men det kan også være kromosomfeil, og genfeil, og da er det verre. Men får vi vite hva det er, kan vi jobbe enten med å få ett barn til, eller gå for en adopsjon til. Lykke til, og stå på for å få legene til å ta alle nødvendige prøver. For å få tatt de siste prøvene vi har tatt, må en ha mistet 3 ganger eller mer (det kalles Habituell abort). Men alle andre kan dere ta, og det er befriende å få vite noe. Det er bedre å få beskjed om at det aldri vil lykkes, enn å gå å håpe og prøve i år ut og år inn. Men håper selvfølgelig at dere får gode svar på prøvene, og at dere snart opplever å få drømmen oppfylt. )
85-modell Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2008 hei tusen takk for all informasjon. sitter bare å venter på brev i posten om timen. Men legen tok gu og livmora mi ser helt fin ut. Men vi har prøvd isnart 2 år, så hu ville sende oss på utredning.. håpe det går rette veien
gir.snart.opp Skrevet 11. oktober 2008 #6 Skrevet 11. oktober 2008 Ja venter spent på det brevet jeg også. Har sjekket hos lege og vært på ultralyd, men de sier alt er bra. Typen er det ikke noe galt med. Nå håper jeg de får sjekket mer på sykehuset, for å se om det er noe galt som kan gjøres noe med. Såååå lei av å vente, tar jo all gnisten fra meg.
85-modell Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2008 ja dette tar noe skikkelig på humøret. Typen begynner å bli kje også.. Jeg er i dårlig humør hele tiden og legger all skyld på han. så nå håper jeg at de finner ut noe på sykehuset. begynner å bli møkklei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå