Gå til innhold

Sopp på brystet? Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 4 mnd gammel baby og de siste dagene har jeg blitt hvit og stikkende smerte i brystet og i dag når jeg ammet så blødde jeg ganske mye og og det var et åpent sår på brystknoppen.

Hva gjør jeg for å få dette bort? Det gjør innmari vondt for tida!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også dette.. du får noe til babyens som du skal smøre i munnen for babyen er sikkert smitta. Så må du smøre brystet med canesten. Men du må nok en tur til legen. Da jeg ringte og sa hva det gjaldt så skrev hun ut en resept over tlf. Fort og greit :) uff det er ikke noe greit.. for meg føltes det ut som det kom piggtråd ut av puppen au! Lykke til og god bedring!

Skrevet

Ta kontakt med legen din eller ammehjelp :) De kan ta en prøve av brystet ditt og dyrke den for å se om det er sopp. Jeg fikk noe som heter mycostatin jeg skulle smøre på puppen min, i tillegg skulle jeg pensle lille tuppa mi sin munn med det samme.

God bedring, er ikke no godt!

Skrevet

ja kom deg til legen. jeg har hatt det siden jeg begynte å amme omtrent. og det er 2 mnd siden jeg fødte. har hatt vondt siden og de på helsestajonen og legen der mente brystene så helt fine ut og kunne ikke skjønne hva det kunne være. så det gikk da flere dager og uker også ble jeg drit syk. hadde høy crp, klarte ikke gå, stå sitte osv. var inne på ahus og se så med en gang at dette var sopp. var blitt ganske ille. fikk noen piller jeg da som skulle hjelpe innen 3-4 dager. de kostet 1400kr. fy så dyrt, baby får mycostantin. men selv om det var dyre piller så er det jo greit. for jeg vet det kan ta 4-6 uker å bli kvitt det når man driver med denne smøringen. jeg ble fort veldig bra. innen en uke. ikke helt fin ennå, men dt kommer seg=)

Skrevet

Chris&Alex♂♂

Hva?? 1400 kroner? Det skal jo gå på babyens "regning"..? Hadde ikke du ammet så hadde du ikke fått det..? Det sa helsesøster til meg.. Hvorfor er det annerledes med de pillene enn med kremen?

De pillene du kjøpte.. tok de sopp over "hele kroppen"? Etter at Mia hadde sopp i stumpen trur jeg kanskje at jeg har fått på hendene?? Høres det helt teit ut, eller?? Det er iallefall derfor jeg spør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...