Førstegangsmamma!! :) Skrevet 10. oktober 2008 #1 Del Skrevet 10. oktober 2008 Lurte på om noen av dere vet hva som skjer dersom far tar noe av sin fedrekvote i mors permisjon, og mor går hjemme(ikke i jobb)?? Vet at mors foreldrepenger stoppes så lenge far tar sin fedrekvote...men når får mor disse pengene som blir stoppet utbetalt?? Får jeg de etter permisjonsperioden på 48 uker(80%), at de blir forskjøvet liksom?? Har jo rett på de pengene.... Lurer også på om min permisjon blir "stoppet" selv om jeg går hjemme sammen med far som tar fedrekvoten? Eller går dagene mine av permisjonen siden jeg ikke går i jobb den perioden? Håper på noen svar iallefall:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138875711-noen-som-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #2 Del Skrevet 10. oktober 2008 Om DERE f.eks har valgt 54 uker med 80% lønn har du 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel som er morskvoten og faren har 6 uker fedrekvote som han kan tanmår som helst etter morskvoten. Kun en av dere kan ha betalt permiskon om gangen(finnes ett unntak. se lovdata om dere lurer). De resterende 49 ukene er begges uker som dere må bestemme hvordan dere skal dele( det er en feiltakelse når noen tror at disse uken også er mors). Dere kan bestemme at kun du eller kun han skal ha alle disse ukene som er igjen, men dere kan også dele de mellom dere. Du kan ha ulønnet permisjon permisjon eller ferie når han tar ut fedrekvote(om han syns det er greit), men om han skal ha mer permisjon ut over fedrekvoten må du ut i minst 75% jobb eller 100% studie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138875711-noen-som-vet/#findComment-138875816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå