Gå til innhold

Amming 4 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere mødre som fullammer! Hvor ofte vil deres 4 mnd gammel pode ha mat? Her går det ca 2 timer imellom hvert måltid. Er dette ofte? Er førstegangs og så utrolig usikker til tider. Vet at det er individuelle forskjeller da, men litt interessant å høre hvordan andre har det:-) Føler liksom at jeg slenger frem puppen så ofte, og synes det til tider er vanskelig å tolke om det er mat han vil ha, eller bare kos eller om han bare er trøtt. Men han spiser når han får tilbudet da:-) Uff, høres kanskje klossete ut dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir hver 2-3 time. Han kan godt gå lenger uten mat, men jeg prøver å gi han såpass ofte om dagen for at han skal kreve mindre om natten. De tar jo det igjen på natten som de ikke får om dagen, og etter å ha vært oppe hver 2-3 time om natten, så har jeg forsøkt å snu det til at han skal spise så mye som mulig om dagen.

Skrevet

Hei på deg,

Vida fikk pupp ca. hver 3-4time. da hun var 4mnd. Det får hun fremdelses .. blir 5mnd. på onsdag.

Rundt 3 mnd. kom hun inn i et veldig greit "mønster" ;

Mat, leke/kose og sove .. mat, leke/kose og sove .. osv..

Merket at hun sjelden klarte å være våken mer enn 2 timer av gangen.

Og istedenfor å gi henne pupp når hun sutret - Le jeg henne i sengen/vognen for en lur.

Dette har funket veldig bra!

Ellers ser jeg veldig godt at hun er trøtt -gnir seg i øynene/gjesper og blir sutrete..(vil ingenting). Når dette skjer -legger jeg henne med en gang.

Det var godt å komme inn en rutine som er litt forutsigbar .. selvom det sikkert ikke varer lenge før det ikke funker sånn lenger ... :=)

Lykke til :=)

Skrevet

takk for svar! ja, her legges han mellom kl 19 og 19.30, får da mat først og spiser ca 2 ganger om natten. Så mente på dagtid ja :-)

Skrevet

La henne .. ikke le henne ;o)

Skrevet

Jeg har ammet og ammet og ammet og ammet. Uten regler, og uten å høre etter hva andre mener. I tide og utide. Hver gang jeg trodde det kunne tenkes at ungen har villet ha litt pupp. Og det har vel stemt sånn i 99,99% av tilfellene.

Og jeg kjenner ingen som har hørt på andre og laget seg regler som har lykkes så bra med ammingen som jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...