Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 venter fortsatt på denne dumme endokrinolog henvisningen. har ventet i 3 mnd totalt, dette pga noe dumme feil legen min har gjort. Jeg er så drit lei av å vente at jeg har ikke ord. Klokken tikker tiden går sier berre jeg. Får jo ikke startet på 2. IVF forsøket før jeg har vert der:( Er ett halv år siden første IVF forsøk. Er det rart man av og til blir litt motløs??? Jeg får vel berre smørre meg med enda litt mer tolmodighet. Ett lite sukk fra vestlandet i dag
lillebie på`n igjen Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 jeg forstår frutstrasjonen din....er det noe man blir av ivf karusellen så er det frustrert! jeg håper det ordner seg for deg til slutt Tryne! Klem fra
LINEDRI Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Det är inte alls konstigt att du har lite dåligt med tålamod, det har vi nog alla som ska börja med ivf/ pgd, så var det min läkare, hon till och med efter att hon slutat jobba utan att medela oss eller sina kollegor arkiverat vår söknad, så vi väntade från mars 2008 till augusti 2008, till slut blev jag riktigt irriterad och pratade med avdelningsledaren och då gick det väldigt fort, inom en månad var hela processen igång och vi fick till och med ett ja av klagenemnda! Så det gäller att ligga steget före verkar det som. Ta ett snack med din läkare tycker jag! Lycka till med hela processen, jag håller tummar och tår på att det snart blir ett +
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Hei Tryne. Tålmodighet er en dyd,men der finnes grenser. Det er vel noe som heter behandlingsgaranti i det norske helsevesenet,er det ikke ? Skal ikke du ha fått et brev som sier at du skal være garantert behandling innen den og den datoen ? Ring legekontoret på mandag,og spør om status i denne prosessen. Si at du forventer en tilbakemelding i fra legen din om fremgang og evt alternativer her.Jeg regner med at du er villig til å reise til et annet nærliggende sykehus om der er kortere ventetid (Fritt sykehusvalg). Stå på Tryne ! Hilsen
finetine Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Å skjønner så godt frustrsjonen din! Som noen av de andre skriver her, ring og mas på dem det hjelper ofte. Hender også at papriene blir lagt feil sted, det gjorde det da jeg ventet på vår første IVF. Da jeg ringte fant de først ikke papirene mine i det hele tatt, siden fant de meg i behandlet "kurven" uten at de hadde behandlet søknaden grrrrrrrrrrr.......... Jeg ble ganske irritert på dem og da ble det også fortgang i det. Klart man har lov til å feile, men er så frustrerende å vente.............. Så det hjelper å mase:o)!!
Molla-67 Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Er det ingen plasser du kan gjøre dette privat ??? Bare en tanke... Hvis ikke hadde jeg troppet opp på legekontoret og ikke bare forlangt status men også fortgang i sakene... som en annen sa det hjelper og mase... enda mer hjelper det hvis man griner litt... he-he... her gjelder det å bruke alle knep i boka og ikke sitte hjemme å tvinne tommeltotter... Stå på krava og lykke til !!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2008 Takk alle sammen. det har sge slik at de er begrenset hvor mye jeg tørr å mase på legekontor.. Grunnen er enkelt å greit at jeg jobber på gammlehjemmet hvor dette legekontoret er. Så jeg jobber automatisk en del med de. derfor vil jeg ikke være så masete. men de vet jeg er utolmodig nå, og jeg har tidligere sagt at legen må pure på søknaden. Er dritt lei av all ventingen, er INGENTING som skjer
Tia :o) Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Hei du! Hva er det du skal utredes for hos endokrinolog? Jeg lurer på å be om en slik utredning selv, men har hørt at det er lang ventetid.
LINEDRI Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 jag tycker inte alls du ska bry dig om att du blir för tjatig, när det gäller sånt här så måste man faktiskt få bli tjatig, jag tror nog att de skulle förstå om du tjatade, jag tror även att de nog säkert är ganska vana vid att patienterna tjatar och det brukar dessutom löna sig att tjata... Lycka till!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. oktober 2008 Hormonene mine er helt på bærtur. Jeg ble utredet for første gang som 18 -åring. Fikk vite at jeg da hadde høye FSH verdier og lave østradiol verdier. dette tyder på for tidlig overgangsalder. dette er 4 år siden, og tisltanden er den samme. jeg har nesten ikke flere egg igjen. Nå skal de vel prøve å finne ut hva som gjør det, mest sannsynlig er det vel ingenting å gjør med det
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg venter litt til å ser, hvis ikke det skjer noe innen okrober mnd så kommer jeg til å ringe til IVF legen min å si at nå gidder jeg ikke å vente lengre, orker ikke tanken på at enda flere egg forsvinner og jeg sitter berre på sidelinjen å ser på
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Hvis du synes det er så vanskelig å ringe å mase på legekontoret,hvorfor ikke ringe direkte til det sykehuset hvor du er henvist til ? For å få klarhet i hva som skjer /ikke skjer....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har gjort det også tidligere, men da fant de ikke søknaden min, kunne ikke se at det var sendt noe. kontaktet da han igjen, han sa han hadde sendt en søknad. Så ringte jeg til legen min igjen for ca 2 uker siden, sa da at nå måtte det snart skje noe her. han skulle da skrive til sykehuset på nytt å si at det hastet. har ikke hørt noe etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå