Gå til innhold

Forsøket ble ikke avbrutt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...enda hvertfall! var på ul i dag, og Nordica ønsker at jeg fortsetter på sprøyer til mandag, og ny UL da.

eggene var nå :

Høyre:

1 = 13 mm

1 = 8.5 mm

1 = 8 mm

5 =7 mm

venstre:

1 =9 mm

2 = 8 mm

pluss flere på 7 mm

dvs bare ett egg som er stort, ikke to likevel...... hva tror dere jenter , er det noe håp om uttak for meg neste uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo lovende ut med 13 mm da:o)! Når det ikke er før neste uke er det sikkert mye som kan skje.............

Du skal se at de vokser seg flotte og fine så at det kan bli innsetting på deg.

Krysser fingre for deg jegxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx..................

klem

Skrevet

Takk for det finetine :-)

ja er vel det de har sett som et problem, at det kun er ett egg på 13 mm......men de håper at noen av de andre vokser seg til da til mandag.....ah jeg er så spent altså....-nå har vi brukt ca 10 000 kr dette forsøket bare på medisinene, pluss store forhåpninger, så ville vært trist om det ikke ble noe uttak nå...

Skrevet

Mitt ble heller ikke avbrutt - skal gå på sprøyte til tirsdag før ny UL.

Dosen ble satt opp enda en gang - nå til 300!

Men jeg hadde bare 4 små egg...tror de var rundt 8 mm:/ Man må jo tyne svar ut av de legene, de sier jo minst mulig;) Spurte om det var fare for å avbryte, og han sa nei, det trodde han ikke - og det var jo iallefall positivt...

Men så bra for deg at du har så mange egg! Da blir det sikkert flere store til mandag. Jeg blir så stressa av dette! Er redd de eggene jeg evt. får er dårlige og ikke klarer bli befruktet...

Ha en fin helg:)

Skrevet

ah så bra at det hart kommet 4 egg da:-) du skal se de klarer å få disse eggene store og fine, nå som de først har dukket opp :-) det er bra de har satt opp dosen din, det setter fart på ting. jeg får ikke sette opp min dose noe mer, pga faren for overstimulering igjen.....hadde jeg kunne økt dosen hadde jeg nok fått store egg fort:-)

ja jeg ble lettet når det ser litt mer lovende ut for egga mine, men som du sier man må nesten riste legene for svar, er ikke mye de sier...... alt jeg vet er at UL er på mandag, og da ser de mer om de andre egga kan vokse i takt med det største egget.....frykten min og klinikkens er jo at det bare blir med det ene egget, da blir det ikke noe uttak...

en fin helg til deg også ES76, vi får prøve å ikke bekymre oss ihjel !!

Skrevet

Godt det fremdeles er muligheter :-) Du skal se eggene får fart på seg de neste dagene, blir en nervepirrende helg for dere dette !!!!

Og jeg er kjempespent på dine vegne, lykke lykke til, håper det blir danmarkstur !!

Jeg for min del går i ventemodus. Alt er klart til å starte forsøk, så nå mangler bare mensen.....Er akkurat 4 uker idag siden jeg hadde den sist, så burde være her i løpet av noen dager, men kjenner ingen tegn på det..sukk,.. Har en mistanke om at pergotimebruk har forstyrret litt, kroppen har vært litt anderledes synes jeg.

Men er sjeleglad den ikke kom tidlig, da klinikken jeg scanner på har høstferie !!!

Så jeg satser på mens i løpet av neste uke i hvert fall !!!

Jeg har også hentet ut medisiner til 9600,- Så forstår virkelig din frustrasjon om forsøket blir avbrutt, blir jo da totalt bortkastete penger..

Men gleder meg til å høre fra deg på mandag, du skal se det ordner seg:-)

Klem

Skrevet

Spennende dager for deg, lillebie - det er jo fortsatt håp siden de ville fortsette med sprøyter til mandag. Skal ikke se bort fra at de andre eggene kommer etter.. Blir spennende å høre hva de finner på UL da.

For meg er også mandag en veldig viktig dag! Jeg får vite om det blir innsett eller om eggene skal fryses direkte. Du skjønner, hos meg er det motsatt problem - jeg har symtomer på overstimulering. Hadde uttak på onsdag, fikk ut 18 egg og 12 av disse ble befruktet. På fredag var jeg og tok blodprøver, hemoglobin var for høyt, så jeg skal gå på blodfortynnede sprøyter i helga. Håper det blir innsett - har vært borte hjemmefra nå siden forrige torsdag, så det hadde vært kjedelig å komme hjem uten å være ruger.

Du får ha lykke til på mandag - hold oss oppdatert på hvordan det går da, lillebie. Krysser fingrene for at dette går veien.

Skrevet

Hei, lillebie.

Tenkte du kanskje ville høre min historie fra sist uke?

Jeg hadde før uttaket kun to egg med OK størrelse og fire altfor små (har aldri hatt så lav produksjon før). På uttaket fikk de likevel ut tre fine egg med OK størrelse, og fire mindre som trolig var umodne men OK for uttak. Av de fire umodne ble faktisk tre befruktet ved IVF, så det er riktig som de sier at eggene også utvikler seg videre etter at de er tatt ut og før de befruktes :-) Ved innsetting var det faktisk også et av disse små, umodne som fortsatt hang med - det var et kjempefint egg, kun todelt pga at det lå litt etter, men godt i stand til å bli til en graviditet, i følge legen. I tillegg fikk jeg inn et av de store (som det ble brukt ICSI på) - så nå satser jeg på en eller to spirer!

Så det er bare å stå på - av og til blir man positivt overrasket i dette gamet!!

Skrevet

Hei lillebie:-)))

Håper virkelig dette går bra for dere nå. Ville bare si at i siste runde nå så var eggene mine 11 mm etter 9 dager på Puregon 125 ie. Dette var en fredag. Hadde en eller to som var litt større. Jeg ble skikkelig negativ og tenkte at det går vel til helvete nå også. (Unnskyld språket). Fikk beskjed om å stikke i 3 dager til og komme tilbake på mandag. Jeg merket ikke noe til de sprøytene i det hele tatt og var ganske lei meg på mandagen. Kom inn på UL og trodde ingenting på at eggene kunne vokse så mye på 3 dager.

Men de var helt perfekte og legen var kjempefornøyd med det han så. Vi måtte bare være tålmodige sa han. Han satset på å få ut 10 egg. Hadde uttak to dager etter. Fikk ut 7 egg. To som ikke var modne, 3 ble befruktet og to var fine til innsetting. Satte inn begge to og nå vokser det en liten baby i magen min.

Jeg vet hvordan du føler, men ha troa. Jeg heier på deg:-))))

Masse lykke til:-)))))))))

Skrevet

jaa dette er veldig nervepirrende altså!! man blir liksom helt rastløs innvendig av å gå å vente og lure så ¨på hva som skal skje!

får håpe tanta di er på vei, så du får kommet i gang du også:-) hold meg oppdatert da Gitte:-)

Skrevet

oi for en bra historie MK73 !! det gir meg håp når jeg hører slikt altså :-) skal krysse fingrene mine for deg og at det blir en spire på deg nå:o)

Skrevet

huff det er ikke noe godt å bli overstimulert da!! jeg håper det blir innsett på deg, er som du sier fryktelig ergelig om det ikke blir innsett!!!

Skrevet

jeg blir veldig positiv da etter å ha lest hva du skriver nå pysekatten! for jeg og tenker litt sånn : hvor store kan egga bli på noen dager? men da vet jeg at det er håp hvertfall :-) Grunnen til at jeg blir så usikker og er pga manglende kommunikasjon fra Nordica.....ser at dere som holder til i Norge, får mye tettere oppfølging og forklaring enn man får fra danmark! hvor langt er du på vei nå pysekatten? Er veldig glad på dine vegne :-)

Skrevet

Skjønner godt du blir litt usikker da ja. Kan jo ikke være bare med språket heller alltid. Er godt vi har dette forumet:-)))))

I dag er jeg allerede 8+3 og så hjertet slå for litt over en uke siden. Helt utrolig, men litt rart også. Bare vent du kommer snart etter du også. Det er jeg helt sikker på. Du skal se at alt dette går så greit så. Dessuten er det ikke noe pluss at eggene vokser så veldig fort. Blir gjerne bedre kvalitet hvis de får lov å få litt tid på seg så dere må bare prøve å være tålmodige. Vet at ikke det er lett. He he.

Krysser fingrene for at alt ser bra ut til mandag. Er så spent på utviklingen hos deg;-))))))))))

God klem fra

Skrevet

Ja jeg har lært alt jeg kan om ivf her inne på forumet :-) vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten :-)

herregud 8+3 allerede! tiden går så utrolig fort, samtidig som den går veldig sakte! blir jo helt nervevrak av dette her :-)

må være fantastisk å se den lille på UL med et lite bankende hjerte, og vite at alt er som det skal være :-) oppdaterer på mandag etter UL jeg , så er det bare å krysse fingra i mens :-)

Ha en fin lørdag Pysekatten :-)

klem fra

Skrevet

..takk for det, og jeg krysser det jeg har for deg også! Det kan fortsatt gå helt fint for dere, lillebie :-)

Lykke, lykke til! Du må fortsette å holde oss oppdaterte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...