Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Er på utkikk etter leilighet og ser at på romsås så er det ganske bra priser i forhold til resten av Oslo. Derfor lurer jeg litt på hvordan det er å bo der? Har romsås dårlig rykte av gode grunner? Eller har det blitt mye bedre der de siste årene (mener å huske at jeg hørte bare negative ting om stedet når jeg var litt yngre) Det ligger jo veldig bra til i forhold til marka, og ligger liksom ikke nedi "gryta", noe som er veldig appelerende for meg. Men jeg har en liten sønn, så jeg vil ikke flytte til ett sted som ikke er barnevennlig eller som har mange "tvilsomme" innbyggere...
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Det er veldig barnevennlig på Romsås. Barnehagene har bra kvalitet, barneskolen er en av det beste skolen i Oslo. Nær skogen, svømmehall i senteret. Kommunen bruker mye mye penger på Romsås. Jeg kan bare anbefalle å bo der. :0)
Makkapakka Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Fordomsfull som jeg er, jeg ville ALDRI ha flyttet/bodd der. Hadde i alle fall ikke tatt t-banen osv. der på kveldstid. Barneskolen er en av de beste skolene i Oslo? Hvor står det? Og det at kommunen bruker mye penger på Groruddalen er fordi de ønsker å minimere gapet mellom fattig og rik i Oslo. Men på den annen side tror jeg kanskje visse steder i Groruddalen har et ufortjent dårlig rykte. Ikke vet jeg.....
Berta_78 Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er sikkert også litt fordomsfull, innerst inne er jeg helt sikker på at Romsås er utmerket. Men hvis du er litt engstelig av deg, ville jeg vurdert andre steder. Mye sosialboliger osv. Men investeringsmessig er det kanskje ikke så dumt, tror området er på vei "oppover" :-)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Tror ikke du har bodd i groruddalen gitt.. Er ikke no verre og bo der enn andre steder i oslo.. Dummeste jeg har hørt.minimere gapet mellom rik og fattig? javel ja?? bodde like ved romsås hele i alle barne og ungdomsårene og har aldri følt meg truet eller andre ting. Lite mobbing, gode skoler og bra barnehager. Bare fordomsfulle idioter som kommer fra wannabe vestkanten som tror man blir skutt og knivstikki så fort man setter seg på vestlibanen.. Flott sted for barn og vokse opp syns nå jeg..
Mamma2OO5 Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 grått og trist vil jeg si.. ville aldri vurdert tanken på å bo der engang. Barnevennlig? tja hmm okei... Tror at ryktet ikke er helt ubegrunnet da for å si det sånn.
Mamma2OO5 Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 men når det er sagt så er det sikkert noen steder som er bedre enn andre der oppe. Finnes flere forskjellige borettslag der (i alle fall et par - tre)
Mamma2OO5 Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 hehehe nå tar du vel litt av lilo_uten forstervann? Mener du virkelig ikke at noen steder i groruddalen er værre å bo enn andre steder? Groruddalen er jo ikke akkurat liten heller.... lite mobbing? hvordan veit du det? men jeg er enig, mange fine steder i groruddalen:o))
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg tror faktisk steder som groruddalen er MINDRE fordomsfulle enn vestkanten .. Derfor er det også mindre mobbing.. Min mening.. Sikkert noen steder som er verre enn andre... Men sånn er det alle steder man bor.. ikke bare i groruddalen, men også vestkanten. Og også andre steder av landet.. Siden man i drabantbyene lever mye tettere og med folk av alle kulturer og andre forskjeller. Tror jeg faktisk at man lærer og akseptere mye bedre forskjellene hos mennesker..
jente30L Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 hei du... har bodd på stovner i grorud dalen... og er derfor kjente" der oppe" kjenner folk som bor på romsås ... og der ville jeg virkelig ikke bodd!!! bare stygge blokker og kjempe høye husleier i høyblokkene... ogda ville jeg heller vurdert ammerud eller stovner om jeg absoludt skulle bodd der... av grorud dalen anbefaller jeg og bjerke og risløkka;) lykke til
BettyBoob Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 ville aldri i hele mitt liv bodd der. hadde en kjæreste derfra en gang, og ene bestevenninna mi er derfra. hun vil heller aldri flytte tilbake dit... billig fordi det er sinnsykt langt fra byen, utrolig få etnisk norske mennesker, bare masse blokker tett i tett...utrolig stygt sted spør du nå meg... husker jeg aldri fikk lov til å ta t-banen hjem fra typen på kvleden - pappa kom faktisk fra andre siden av byen for å hente meg i stedet...
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er født og oppvokst på Romsås og helt ærlig ville jeg aldri flyttet tilbake dit med barn. På en måte er det et fantastisk sted for barn å vokse opp..... med flott natur, friskere luft, bilfrie tun osv. På en andre siden er mye annet nevnt oppover her.
Sommer&Sol (: Skrevet 10. oktober 2008 #13 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er født og oppvokst på Romsås, og jeg synes at det var værre her før , enn det det er nå, min mor bor forsatt der oppe. Men fra de siste årene jeg bodde der, så var det stille og rolig der,masse barnefamilier, fine lekeplasser ute,fotballbaner på hvert tun, masse fine uteomeråder og marka rett utenfor døra Romsås har også en fotballcup hvert år. Romsås Cup som er noe alle ser frem til hvert år, der alle borettslagene spiller mot hverandre. Det er fra 5 år og oppover i en helg i juni hvert år. Alt i alt, er det blitt mye bedre der nå enn det det var før altså.
Sommer&Sol (: Skrevet 10. oktober 2008 #14 Skrevet 10. oktober 2008 Mamma2005 : Det er IKKE grått og trist der lenger, alt er pusset opp, blokkene er nye og fine utenfor,masse trær og mange fine gressplener både rundt og i tunene.
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #15 Skrevet 10. oktober 2008 Romsås cup var alltid stas ja:) Utrolig at det arrangeres enda.
Sommer&Sol (: Skrevet 10. oktober 2008 #16 Skrevet 10. oktober 2008 Det var det ja, alltid! Spilte hvert år. Det arrangeres enda ja
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #17 Skrevet 10. oktober 2008 hvilken årsmodell er du? Yngre enn meg sikkert....
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #20 Skrevet 10. oktober 2008 ja jeg var jo 12 år når du ble født hihihi
Sommer&Sol (: Skrevet 10. oktober 2008 #21 Skrevet 10. oktober 2008 Men en ting, jeg synes ikke de skolene er noe bra. Bare dårlig erfaring fra både tiurleiken og bjøråsen skole. Men bjøråsen er hakket bedre.
Den lille prinsesse Skrevet 10. oktober 2008 #22 Skrevet 10. oktober 2008 Det er jo en grunn for at det er billigere enn resten av Oslo....Ikke akkurat attraktivt å bo der. Ville aldri ha flyttet opp på den siden av byen, som andre sier så er det ikke særlig koselig. Det at Romsås har en av de beste skolene er helt nytt for meg... Faktisk ikke hørt annet enn det motsatte.
Mamma2OO5 Skrevet 10. oktober 2008 #24 Skrevet 10. oktober 2008 pussa opp hele romsås? javel, men uansett så er det bare høye grå blokker. kakerlakker er det der også he he men det er det vel flere steder. ;-p jeg synes ikke noe om det stedet og jeg har vært der mye oppigjennom.
Sommer&Sol (: Skrevet 10. oktober 2008 #25 Skrevet 10. oktober 2008 Blokkene er IKKE grå lenger. Og jeg har ALDRI hørt om noen som har hatt kakerlakker her! Blokkene har lyse mursteiner fint belagt utenfor, nye vinduer, nye verandaer, innglasset verandaer med fin glassbyggerstein. Er vel bare noen få blokker øverst på Romsås som fortsatt er grå, men de holdes på med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå