Gå til innhold

har et lite problem her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på snart 7 mnd. Jeg fullammet til hun var 6 mnd. så startet jeg med et lite måltid for dag, (noen få skjeer)

Problemet er at jeg ikke føler at hun har noe behov for mer en melk, (til tross for mine mikroskopiske pupper så har jeg veldig mye melk)

Hun legger på seg som normalt,og virker sunn og frisk.

Jeg synes hun kan få smake bittelitt grøt, kanskje en skje eller 2, men trenger hun egentlig mer? Synes det er veldig vanskelig når jeg ikke merker noe på henne, mange andre merker det jo om babyen har behov for mer slik jeg har forstått det. Hvordan mater/ matet dere babyene fra 6-7 mnd. og oppover??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er er at de har behov for flere næringsstoffer enn det du har i melka di fra ca 6mnd, spesielt gjelder dette jern slik jeg har forstått det.

Du kan jo høre på helsestasjonen hva de sier. Min helsesøster var veldig opptatt av at vesla måtte få i seg jern, og hun er over gjennomsnittet stor. (fullamma til 6mnd). Men jeg kjenner folk som har fullamma til 8 mnd også:)

Skrevet

Barna har et jernlager fra de lå i magen, men det tar slutt ved 6mnd-alder. Derfor er det viktig at de får det i seg gjennom annen mat, det er ikke nok i melka. Jernmangel er ikke bra.

Det kan også være vanskelig å få barnet til å bli interessert i fast føde hvis man venter alt for lenge.

Jeg vil anbefale deg å gi ett grøtmåltid om dagen i hvert fall :)

Skrevet

ok, er det jern i maisgrøt?

er det vanlig at de bæsjer veldig ofte når de begynner å spise? babyen min bæsjer hver dag....mye også, og hun får som sagt bare noen få skjeer med grøt.

takker for svar:)

Skrevet

Det er tilsatt jern i maisgrøten ja. Tror det er tilsatt i alle butikkkjøpte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...