BergensBerta*gullgutt* Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 jeg vet det er forskjellig hva man reagerer på men gi meg gode sunne fettfrie middager
hellohello:-o Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Er ikke fettfri, med kyllingburger er magert ihvertfall. Kyllingkjøttdeig blandet med et par ss tomatsaus og ev krydder. I grovt brød med masse deilig salat.
hellohello:-o Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Se på vektklubben.no, der er det mye oppskrifter og mye hjelp å få på forumet..
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2008 bare et spørsmål... liker kjempegodt kyllingburger men hvordan gjør eg det? sånn at kjøttdeigen henger sammen som en burger??
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 ha i 1 egg i kjøttdeigen og evt. litt potetmel.. jeg bruker litt bakepulver utrørt i bittelitt vann for å få de litt luftige.
hellohello:-o Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Oppskriften her er fra Grete roede 4 porsjoner. 600 g kyllingkjøttdeig 1 ts salt 1 ts pepper 2 ss tomatsaus 1 ss olje 4 grove hamburgerbrød 1 paprika 1 løk 1/2 agurk. salat. Slik gjør du: 1. Ha salt, pepper og tomatsaus i en bolle sammen med kjøttdeigen og rør lett sammen. 2. ha litt vann på en fjøl og form fire flate, runde burgere. Stek dem i en middels varm panne med olje, 1.2 min på hver side. 3. Skjær paprika, løk og agurk i skiver. 4. varm brødene og ha på burger og grønnsaker og salat 1 burger tilsvarer 425 kcal. Super gode og saftige.. Har prøvd med karbonadedeig også, men kyllingkjøttdeig er absolutt best
firemerkersmør Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 Ris og tunfisk. Kanskje med kokt brokoli
hellohello:-o Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Her er en annen rett fra Grete roede: Middelhavskylling. 2 porsjoner Dette trenger du: 300 g kyllingfilet 1/2 ss olje 1/2 ts salt 1/2 ts pepper Bassilikum og tomatsaus: 1 boks hermetiske tomater, hakkede 1 løk 2 båter hvitløk 1 ss finhakket basilikum 1/2 ts sukker 1/2 ts salt 1/2 ts pepper. Slik gjør du: 1. Ha hermetiske tomater i en kaserolle og kok opp. 2. finhakk løk og hvitløk og ha det i kaserollen. La sausen koke i ca 10 min. Smak til med basilikum, sukker, salt og pepper. 3. Krydre kyllingfiletene med salt og pepper og stek de i en panne med olje 3-4 min på hver side. Server kyllingfiletene med pasta og tomatsaus. Med 150 g kylling, 100 g ferdig kokt pasta og 1 dl saus har du en kjempegod middag på 395 kcal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå