Gå til innhold

Epidural og tatovering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer at det kan bli vanskelig. Kommer ofte an på legen. Noen tørr nesten ikke sette uansett. De er redde for fargestoffet skal komme inn i systemet. Andre setter det om det er god plass eller et stort område er bar hud. Noen får jeg inntrykk av gir bang i det. Kjenner to som ikke fikk epidural pga dette, men en jente som fikk det fordi sommerfuglen satt på et greit sted og det var lite farge/tynne strek.

http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/diagnose/Smertestillende_under_foedsel.htm

Her er en link der de skriver om tattiser og piercinger på Haukeland. De er restriktive på Haukeland.

I denne artikkelen står det at det er en seiglivet myte:

http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=4988

Jeg vet ikke. Har tatoveringer selv, og var klar over at epidural ville bli et problem. Heldigvis så finnes det andre former for smertelindring, og å føde uten er helt fint det også. Ofte settes den for sent eller forlenger fødselen, og sykehuset vil uansett gjøre sitt beste.

Jeg hadde KS og fikk spinal..samme som epudiral nesten. Jeg spurte nemlig anestesilegen om det var et problem å sette epidural og spinal bedøvelse når en har tattis. Det var det ikke...det de gjør er å lage et lite "snitt" i tattisen. så det var tydeligvis ikke et problem!

Jeg har tatovering på ryggen, men det satt bare nåla inn over der som det kun var vanlig hud. Det de er redde for tror jeg er å stikke direkte i tatoveringen, pga at fargen kan komme inn i blodet eller noe. Men dersom du ikke har en kjempe DIGER tattis, tror jeg ikke det blir noe problem. Er dette noe som bekymrer deg kan du jo også ringe sykehuset og spørre.

Annonse

ja.. jeg fikk epidural og jeg har tattoo nederst på korsryggen.. det var ikke noe som helst problem, for epiduralen ble satt mye lengre oppe.. litt lengre nede enn midt på ryggen liksom.. men de nøler litt visst det er tattoo over hele ryggen, og ikke en eneste plass langs ryggraden uten blekk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...