Gå til innhold

Rare Steinerskolefolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent som en sykepleier, sosionom, vanlig lærer etc.

Regner du ikke disse for oppegående mennesker heller fordi de tjener dårlig? De har like lang utdannelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er tydeligvis ute etter å krangle og finner ting å hakke på der det ikke er noe. Du fattet sikkert poenget mitt, ikke sant? Overlater krangelen til deg, vær så god :) Jeg har annet fore.

Skrevet

Det var ganske så saklig da. En lærer på Steinerskolen tjener omtrent som en sosionom, lærer i barneskolen eller en sykepleier.

Var jeg usaklig nå? Den tok jeg ikke.

Men hvis din argumentasjon er rett så kan man altså fastslå at alle som har denne lønna er dårlige.....

Det er faktisk noen i dette landet som velger jobb etter hva de tror på og av idealisme. Tror ikke det er mange sykepleiere som velger utdannelsen sin for å bli så rike!

Skrevet

jeg som spurte om lønnsnivå men er ikke samme anonym som den andre som svarte deg!

men jeg er forsovet engi med den andre anonyme, synes det er et dårlig argument å si at de tjener dårlig når lønna ligger på samme gjennomsnitt som mye annet i norge...

Skrevet

Ro ned.

Poenget er at du i vanlig videregående får en topplønn på ca 470.000. Men topplønn i Steiner vgs får ikke mye mer enn 270.000. Bor du i tillegg i sentrale strøk er levekostnadene så skyhøye at du rett og slett går for den høyeste lønna om du ikke har arvet etc. Det er ikke alle som har RÅD til å være idealister, vettu.

Du bør sjekke lønnskunnskapene dine før du hakker på folk, mor. En godkjent utdannet sykepleier men en del års eraring pluss diverse tillegg kan komme opp imot 400.000. Har du problemer med det? En lærer i 100 prosent stilling i barneskolen får etter det nye oppgjøret 279.000 dersom vedkommende har NULL utdannelse. Men det er ikke de med null utdannelse mitt forrige innlegg handlet om og ikke dette heller.

Jeg dømmer ingen pga lønn eller yrke. Men du må da så hjertens gjerne tro det hvis det gjør kvelden for deg! Amen og sov godt

Skrevet

Tjukkabolla hjelper deg!

Det er du som hisser deg opp da.

Men enig. La oss legge ballen død.

Bare en ting: Hvis sykepleieren kan komme opp i en lønn på 400 000. Hvorfor klager de så inni ganskauen da.....

Skrevet

Jeg synes bare det er artig med en liten passiar, jeg :)

Sykepleierne er en sammensatt yrkesgruppe (som lærere og en del andre). De har nok en del å klage på, men alt burde ikke handle om lønna. Arbeidsforholdene og arb.tider er det for mange sykepl. en del å si på. Pluss at mange av dem klarer, forståelig nok, ikke å kombinere 100 jobb med familie og da kommer de jo ikke nær topplønna.

Ha en fortsatt en utmerket aften :)

Skrevet

I lige måde.

Det er kjekt med en skikkelig diskusjon av og til.

Skrevet

min søster er sykepleier med 2 års ansinitet...hun tjener laaangt under 400.000kr...

Skrevet

Kan du lese? I såfall ser du at debatten over handlet om helt andre ting enn de med to års ansiennitet(!). Gå og legg deg, du er trøtt.

Skrevet

Hvorfor velge steinerskolen?

Utvikling av hele mennesket

Steinerskolens bærende ide er å vekke og utvikle potensialet i hvert enkelt menneske. Gjennom en variert pedagogikk får elevene lære med alle sine sanser og utvikle seg på en allsidig måte.

Målet er at elevene skal:

få et solid grunnlag for teoretisk, kunstnerisk eller praktisk videreutdanning.

få mulighet til å utvikle sine evner.

bli kreative, selvstendige og ansvarlige medmennesker.

Anerkjent og vel utprøvd pedagogikk

Kvalifiserte lærere formidler lærestoffet på en personlig og engasjerende måte. Elevene bearbeider stoffet og lager sin egen skriftlige og billedmessige framstilling.

LES MER om pedagogikken.

Trygge og stabile rammer

Vi har en klasse på hvert trinn. Læreren følger klassen over flere år. Læreren er en viktig omsorgsperson og et forbilde for elevene. ”Det er mitt valg”, opplegg for empati, mot mobbing.

Læring og utvikling for hele mennesket

Gjennom en variert pedagogikk får elevene lære med alle sine sanser. Teoretisk, kunstnerisk og praktisk opplæring inngår i en fruktbar helhet.

Stort og flott skoleanlegg og skoleområde

Hos oss finner du alt på ett sted; barnehager, barneskole, fritidshjem, ungdomsskole og videregående skole. Ute kan barna boltre seg i lekeapparater, ballbaner og grøntarealer.

Aktivt kulturmiljø og engasjerte foreldre

Aktivitetstilbud for elever bl.a. innen musikk, sang, drama og sport. Økokafé etter skolen hver fredag. Etterpå er det gjerne foredrag, møte eller kulturtilbud og mulighet for barnepass.

Skrevet

What's new? Mesteparten av dette og mye mer er velutviklet i den offentlige skoles læreplaner for lenge siden! Bedre utdannede lærere har det offentlige også.

Skrevet

var bare snakk om "en del års" erfaring, men når dere snakker om at de tjener 270.000kr så er vel det også startlønn...bare min mening og mine tanker rundt det.

eller er jeg ikke tillatt i diskusjonen?

Skrevet

Jeg må si meg enig i anonym 21.30. Det er latterlig og litt rørende naivt av steinerfolka når de tror de har funnet opp kruttet med det synet de har på ting...

Skrevet

Hva er det som er så forskjellig mellom offentlig skole og Steinerskolen?

Skrevet

Tenkte jeg skulle svare så godt jeg kan på spørsmålet fra HI ang. å vaske seg.

"Steinerskolefolk" er like opptatt av f.eks. håndhygiene og den slags, som alle andre. Jeg kan ikke snakke for alle steinerskolefolk, mangfoldet der er like stort som i det offentlige, men jeg kan si at mitt inntrykk, etter å ha gått der nesten hele løpet, er at de har et litt mer fornuftig forhold til dette, og ikke er overhygieniske slik som befolkningen vår er.

Skriver et lite utsnitt som jeg syns er interessant, fra et blad jeg har:

"Det har de siste årene kommet flere undersøkelser som antyder at tidligere steinerskoleelever har bedre helse enn gjennomsnittsbefolkningen. Den mest interessante, i følge Anette Bender, er H.Barz og D. Randolls undersøkelse fra 2007. De har tatt for seg 1124 tidligere steinerskoleelever i Tyskland fra tre ulike årganger: 1938-42, 1945-54 og 1967-74. Disse funnene er deretter blitt sammenlignet med data fra "normalbefolkningen". Det viser seg da at tidligere steinerskoleelever er betydelig mindre plaget av "sklerotiske" sykdommer som gikt, høyt blodtrykk, reumatisme og kreft enn gjennomsnittstyskeren. Forskjellene er til dels svært store. Og de gjelder også når man kontrollerer for sosio-økonomiske forskjeller.

Andre undersøkelser har konkludert med tilsvarende funn."

Artikkelen viser videre til to undersøkelser til, og så står det:

"For mer informasjon se www.steinerskolen.no/p_artikler"

Skrevet

Sier forskningen noe om det ahr med vasking å gjøre eller om andre årsaksforhold spiller inn? (kosthold f.eks)

Skrevet

Det vet jeg ikke. Du kan jo gå inn å se hvis du vil. Poenget mitt var vel mer at de ihverfall gjør noe riktig.

• 1 år senere...
Skrevet

Du er interessert i steinerpedagogikk, og så tror du at det har noe å gjøre med at en person som tilfeldigvis gikk der, ikke vasket seg..? Hva skulle det uanset ha med ped å gjøre?

Dumme m ennesker altså, blir lit overraske jeg! :)

Sånn generelt er det ikke sundt å vaske seg hysterisk, det vet vel de fleste.

Skrevet

Hæ?? Du tuller, er det noen i våre dager som frtsatt forbinder lus med urenslighet? Snakk om uvitenhet!! Lus trives godt i rent hår! Haha, for noen rare folk som går på offentlig skole altså, de lærer visst ingenting der!!

Skrevet

På en annen st.skole er begynnerlønna 330000 i året. Ikke verst det du.

Skrevet

Nå tror de har funnet opp kruttet? Dettte har jo steinerskolen drevet med i årevis, det er den offentlige skole som heldigvis ytar til fornuft og tar eter i mye av det eterhvert! Snakk om ting du har peiling på..

Skrevet

Å fy!! Gjenbruk av klær, økologisk mat og fokus på miljø.... Jeg blir kvalm! Og på toppen av det hele: "Ja til cirkus uten dyr".... Hva er dette for en gjeng hønsehjerner??

...Antroposofer eller noe..... *fnis*

Skrevet

For noe sprøyt mange skriver. Dårlig hygiene, hippie klær blablablabla....

Noen velger privatskole, andre offentlig. Nå er ikke den offentlige skolen i Norge mye å skryte av, og steinerskolen har sine svakheter også.

Det interessante er at folk dømmer andre etter hvilken skole man går på. Jeg har gått både på steinerskolen og på offentlig skole og hygiene og klesstil var helt likt i alle disse årene :-)

Du må tåle at andre tar andre valg enn deg selv og kler seg annerledes enn deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...