Gå til innhold

Leppe/gane-spalte !

marte med spaltebarn:)

Anbefalte innlegg

Vi får ei lita tulle med dobbeltsidig leppespalte og ganespalte. Lurer på om det er flere der ute som får barn irundt når vi skal ha med samme "feil"..

Og så må jeg bare få spørre.. hvorfor sier alle STAKKARS til oss? Er det synd på oss som får et friskt barn?? Det eneste som er feil er skjønnhetsmessig, og det rettes jo opp...

Jeg synes ikke synd på oss, vi er jo så heldige som får lov til å bli foreldre til ei lita snuppe:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138873516-leppegane-spalte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner heller ikke dette "stakkar" så lenge barnet ellers er firskt.

Men det er kanskje noe de sier av "medlidenhet" på et vis, ikke vet jeg.

Så til spm.ditt. Fikk nettopp høre om noen nå som fikk ei datter med det. De ble sendt til Haukeland, der de har spesialister på området.

I dette tilfelle var munnen "åpen" langs sidene, ikke oppe i ganen.

Lykke til, og husk at deres prinsesse er deres PRINSESSE og INGEN annen i heeeeeeeeeele verden kan måle seg med henne :)

Ja jeg er ikke redd for hvordan hun kommer til å se ut:) For det blir fikset så bra atte:)

Hun kommer fortsatt til å være mamma og pappas prinsesse :)

Fikk vite det på ordinær UL ja! Kjekt å vite før hun kommer da, hadde nok kommet som et sjokk hvis ikke:p

Men grunnen til at dem så det så tidlig var at det er spalte på begge sider, slik at det så ut som en "ekstra tunge" som stakk ut på UL :P så jo ganske søt ut da:)

Hei! Jeg er selv medfødt med dette (enkeltsidig) og føler at det har gått rimelig bra med meg i livet. Venter min første i januar og var selvsagt litt bekymret for om nurket mitt skulle få det jeg selv hadde. Foreløpig er det ikke påvist noe på ultralyd da overleppen var hel, men selvfølgelig kan det være spalte i ganen. Vil bare si at dette vil gå bra for dere! De er kommet så mye lengre på plastisk kirurgi idag enn de var for 27 år siden da jeg var nyfødt. Jeg har arr og litt skev nese, men det er til å leve med. Var gjennom noen operasjoner som barn og frem til 19 års alder. Hadde også en del tannregulering (men hvem har ikke det?). Min mor fikk til å amme meg som baby noe som var kjempeflott. Jeg har en fetter som er født med dette (mer spalte enn meg). Han fikk morsmelk med en spesiell flaske. Men også dette gikk veldig bra. Han er 8 år idag og veldig livlig og utadtvent type.

Det som har vært negativt for meg var noe erting på barneskolen og litt komplekser som tenåring. MEN; dette kan ramme alle uansett hvordan de ser ut. Når eventuelt den tid kommer så er det ikke annet å gjøre enn å støtte henne så godt dere kan. Uansett vil hun nok ha venner som bryr seg om henne og som sikkert passer på. Det finnes en forening som dere sikkert får tilbud om å melde dere inn i. Her får dere en del informasjon og kontakt med andre i "samme situasjon". Jeg er helt enig i at det viktigste er at barnet er friskt! Det finnes mye verre ting. Dette går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...