Gå til innhold

Lurte på en ting, hvis noen opplever det samme da..

Anbefalte innlegg

Til tider er det koselig at folk kommenterer magen å vil kjenne på den.. Men på skolen merker jeg at det kan bli litt for mye i blant, så tror jeg kanskje hormonene er med å gjør meg ekstra irritert.

Hveeer dag kommenterer alle at magen er blitt større, (selv om alle sier den er liten til at jeg ikke har så lenge igjen). Det er jo ikke noe farlig at di sier det så klart, men merker jeg blir litt lei når det er di samme som sier det hver eneste dag, det må da være grenser for hvor mye magen vokser fra dag til dag, selv om jeg ser det selv av og til..

En annen ting er når folk hele tiden tar på magen min.. Har en veldig aktiv baby som jeg tror sover ganske lite med tanke på hvor mye aktivitet det er i magen, å da synes jeg det er litt viktig at den for ro til å sove litt når d en sjelden gang er lite bevegelse. Å da hender d av og til at folk kommer å stikker fingrene inn i magen min med en gang di kommer bort til meg, ikke stryke forsiktig, men er hardhendt så babyen våkner. Få så lyst til å rope ut da å kjefte dem opp, men burde kontrollere meg litt.. Bruker å si "nei nå vekte du ham/henne," men likevel gjentar det seg ofte, hva skal jeg si til dem da? Noen som opplever det samme å blir litt lei? Liker ikke å gå rundt å være irritert, men er så trett og sliten i blant, å da blir det litt mye...

Fortsetter under...

Hei føler litt det samme som deg av og til. Skulle tro bar fordi man var gravid ble magen allemanseie. Det "beste" er fremmede som kommer for og klappe magen. Jeg har fått høre hele tiden at jeg var kjempe stor og fikk høre når jeg var 5 mnd at "nå er det ikke lenge igjen. Hva november, oi ja ja da er det vel tvillinger da" Og jeg har bare EN liten baby i magen!!! Er ikke lett men prøv og ignorer det. Alle er forskjellige noen er store andre små.

Jeg pleier bare å si at magen må få være i ro siden jeg blir sliten av all spark og de fleste forstår det. Og hvis folk er hardhendte så sier jeg Au, jeg sier det heller som det er enn å late som det er greit. Noen blir da litt snurte men det får være. Er min mage og sånn er det:)

Håper ting blir lettere for deg:) Lykke til videre:)

Ja du har rett i det dær at det føles som om alle eier magen min nå og tar seg gått til rette med å stryke og klappe, men det er jo min mage uansett..

Jeg får prøve å si ifra at magen trenger litt ro, så burde de skjønne det, eller å si au, er jo faktisk ikke så gått heller viss de stikker fingeren rett på babyen..

Takk for fint svar:-)

Hei, min baby sover veldig tungt når den først sover. Du kan ikke vekke den uansett! Så jeg kjenner at jeg blir kjempe irritert når folk bedødelig skal ta på magen min og jeg sier at den sover, at de da prøver å vekke den. Så blir de sure fordi de ikke kjenner noe. Jeg sier bare at jeg skal si ifra hvis jeg kjenner noe å de kan kjenne da.. men gjør det aldri:P De plager han jo bare! + han pleier å roe seg med en gang jeg legger hånda på magen. Ganske praktisk når han herjer oppe i ribbeina egentlig!

Men jeg sier som sant er at jeg synes det er ubehagelig når de skal røre magen.. Kanskje jeg skal bjunne å tafse folk på rumpa eller noe for å få fram et poeng!:P

Hehe ja hørtes ikke så dumt ut å tafse på rumpa eller noe til de som alltid kommer å skal ta på magen.. Var ei som forsøkte å vekke min baby å en gang når den sov. Det var så rolig i magen å hun ville kjenne den bevege seg, så sa hun bare "ta å vekke den" så begynte hun å klemme på magen min, så sa jeg litt strengt at hun ikke skulle gjøre det, å da så hun bare på meg å sa "åiåi gravidhormoner mamma", herregud så sint jeg ble da, det er jo ordentlig frekt å forsøke å vekke ungen min, å så si noe slikt etterpå...

Høres ganske praktisk ut ja at han roer seg ned når du legger hånda på magen. Min bruker å sparke litt tilbake når jeg pekker på, mens av og til om jeg styker hånda over magen blir den rolig:-) Veldig koslig:-)

Annonse

hehe ja.. ganske dum kommentar. er ikke det meningen liksom?

Jeg fikk en kommentar en gang av en venninne at jeg ikke så gravid ut, bare feit. Men da hun senere sa hun hadde gått opp 2,5 kg på en uke fikk jeg min hevn: "hæ? 2,5 kg! det greier ikke jeg en gang på en uke og jeg er gravid"

Fordi jeg er 176 cm høy blir jo magen litt strukket, så da ser jeg kanskje ikke sååå gravid ut, men feit vil jeg ikke si jeg ser ut!

Har en annen venninne som kaller meg fattie. Morsomt første gangen men nå er jeg temmelig lei. Da sier jeg bare "jaja min mage er en unge, hva er din unskylding?"

herregud hun veninna di hørtes litt frekk ut, er ikke akkurat slikt man vil høre, fint du fikk din hevn:-) Kjenner til det der med å få kallenavn, kanskje artig di første gangene, men senere er det ikke så artig, men bra kommentar du ga tilbake:-)

Har ei veninne jeg begynner å bli ganske irritert på nå, hun kommenterer absolutt alt med meg, det er sååååå irriterende.. Er ikke alltid jeg går med mammaklær, å når jeg gjør det kommenterer hun det, hver en bevegelse jeg gjør kommenterer hun. Så spørr hun helt syke dumme sprsmål.. Slik som: Når du har født må du spørre kjæresten din hvordan det er å ha sex med deg, siden du blir litt utvidet, så må du si det til meg". Da sa jeg at jeg kommer ikke til å fortelle henne om kjæresten min synes det er litt kjipere å ha sex etterpå eller ikke.. Så sier hun: "når du skal føde må du ikke rope så mye, men bruke kreftene på å ta i, det så jeg på tv".. Herregud, hun kan få vente med å uttale seg til hun skal føde.. Å når jeg ble gravid sa hun: "åååh, tenk når magen din blir stor da må kjæresten din hjelpe deg med å shave, for du vil vel ikke komme med den bushen på fødestua".. hærregud som om noen bryr seg om jeg gjør det. (foreløbi går det uansett bra å shave selv) Uff beklager, nå skrev jeg mye, men når jeg først begynner å tenke på det blir jeg såååå frustrert!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...