Nattinatta Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 hvilke tiltak burde en da sette inn? Han er glad i mat, hehe... og har spist litt over 1 l mme en stund nå. det sies jo at de ikke skal spise så mye mer enn dette, grunnet nyrene er det det? Han er jo bare 2,5 mnd, så det er vel litt tidlig å begynne med annen mat. Og er det når de legger lite på seg at en burde starte med litt annen mat? Han har jo ikke dette problemet som dere sikkert skjønner, hehe... noen tanker, erfaringer eller tips?
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Har ikke noe godt svar annet enn at ja, det er tidlig å begynne med noe annet. Jeg ville snakket med helsesøster eller lege. Kanskje du må begynne å gi litt velling.
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg ringte Nestle og spurte om dette. Da sa de at hvis de spiser over 1 l i døgnet er det tegn på at de trenger fast føde. Men hvis de ikke er 4 mnd måtte man bare gi de det de ville ha. Det var visst ikke farlig for nyrene. Men å begynne med grøt kunne være det. Jeg begynte med grøt når tulla var 3,5 mnd. Men bare en liten teskje for å venne henne til smaken. Du kan jo ringe til den produsenten du bruker mme merket til?
Barbafin Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Signerer innlegget til Helenegull over. Vi hadde også en glupsk baby og var over 1 l sånn rundt 2 mnd. Sjekket med barnelegen og han sa det samme. Best å vente litt med fast føde og gi barnet så mye melk som det trenger. Vi begynte å gi velling rundt 3,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå