Gå til innhold

Reflux

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har med refluxbarn? Jenta mi har fått påvist reflux, ikke av de verste. Normalverdien var under 12% og hun lå på 15. Noen som har det likedan? Har barnet begynt på medisiner? Har det hatt effekt? Jenta mi våkner ofte om natten og gråter, spiser dårlig og har hatt lav vekstoppgang. Er veldig blid og fornøyd på dagtid, men sover også her kun korte lurer. Hvordan har dere det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hvor gammel er hun?

Jeg har ei lita jente som fikk påvist refluks for litt over en måned siden, nå er hun 2,5 mnd...Hun har aldri gulpet mye, men hatt oppstøt døgnet rundt som gikk veldig ut over søvnen. I tillegg har hun hatt aspirasjoner og nesten sluttet å puste flere ganger.

Vi ble etter tre dager på barneavdelingen satt på Losec Mups, samtidig med at jeg skal kutte ut melkeprodukter i kosten (50% av refluksbarn har melkeproteinallergi). Vi ser en klar bedring, hun har færre oppstøt og sover noe bedre nå. Men vet selvfølgelig ikke hva det er som hjelper ennå. Provoserer med melkeprodukter i disse dager, for å se om hun evt. blir verre. Blir spennende å se.

Skrevet

Se svaret mitt på småtroll 1-2 år. Bare spør hvis du lurer på noe. Jeg kan ganske mye om dette. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...