Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt forvirra jeg. Har alltid tenkt at ull er det beste å bruke, men er fleese like bra. Puster det så godt? Blir ikke det lett klamt? Gutten min har atopisk eksem, velger derfor å bruke bodyene fra cubus(kombinasjonen bommull/ull, hvor bomullen er innerst. På de kaldeste dagene tenker jeg å bruke tykkere ull utapå der+ dress. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fleece puster kanskje ikke like bra, mn dt holdr godt på varmen!

om man bruker ull undr så slipper du å tenke på om han blir klam

Skrevet

Jeg har også en oppfatning av at man har ull inderst, fleece utpå og så vindtett. På de veldig kalde dagene da.

Skrevet

Ull holder mye bedre på varmen når det blir vått, mens fleece er lettere i vekt. Er det veldig kaldt, ville jeg foretrukket ull, regulerer seg mer i forhold til temperatur.

Skrevet

Ja, med ull blir man ikke kald selv om man blir våt.. Det er største fordelen! Men gjerne fleece utapå. Og vindtett over.. =)

Skrevet

Vår treåring har atopisk eksem og vi har med stort hell brukt fleece når det ikke er for kaldt. Men er det minusgrader er det bare ull som duger.

Skrevet

Har barnet atopisk eksem er det stor sjanse for at barnet blir skikkelig plaget, på grensen til misshandling om en bruker ull.

Skrevet

ja vel ja..... det er din mening, husk at alle barn er forskjellig og at ikke alle trenger å reagere slik på ull, vi har funnet ut at devold, solan er veldig bra,men janus, tom og trine ikke er like bra, da blir eksemet mye verre.

Skrevet

Ull er vel best i forhold til pusting, men fleece kan jo brukes utenpå.

Ang ull/bomull blandingen så ville jeg ungått dette, både fordi at bomull trekker til seg fuktighet og fordi du ikke får vasket plaggene godt nok.

Min har også atopisk eksem, akkurat som jeg har, og jeg vil på det varmeste anbefale ull/silke blandingen til nøstebarn. Det er dyrt ulltøy, men jeg syns det er verdt pengene. Jeg har kjøpt til meg selv og, og det er det deiligste tøyet jeg noen gang har hatt på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...